Manetka blokady skoku na kierownicy to jedno z tych pomocnych rozwiązań, którego po spróbowaniu nikt nie chce się pozbyć. No chyba że pancerz zalepiony błotem zatnie się, albo z tego samego powodu zablokowany widelec nie chce się odblokować przed zjazdem. Znam, słyszałem, nie musicie używać aż takich słów. SRAM zaprezentował w tym roku w pełni hydrauliczną manetkę blokady. Manetka wygląda jak przycisk w koparce (małej), jest ergonomiczna, lekka i kompatybilna z systemem Matchmaker. Po wciśnięciu widelec jest zablokowany, ponowne wciśnięcie go odblokowuje. Przycisk działa lżej niż guzik w telefonie, tylko skoku jest więcej. Wymaga to odrobiny przyzwyczajenia, jednak po dosłownie 5-6 użyciach blokowanie i odblokowywanie widelca staje się odruchem. System Xloc na głowicy widelca ma pokrętło regulujące stopień tłumienia kompresji Floodgate. Nowa manetka jest wyłącznie
kompatybilna z nowymi tłumikami w widelcach XX i nie ma możliwości zamontowania ich do amortyzatorów z klasyczną blokadą.

+ bezawaryjność
+ ergonomia
+ kompatybilność z systemem Matchmaker

bikeBoard 5/2010 (gdzie kupić)

Dodano: 2010-05-20

Autor: Tekst: Przemysław Blacha

Tagi: carbon, amortyzacja, Rock Shox, blokada

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920