Focus FSL 1.0 z powodu „małych” kół i dość konserwatywnego doboru części może wydawać się nieco démodé. Na szczęście mimo to trudno odmówić sobie jazdy na rowerze, od którego wręcz nie da się oderwać wzroku.

Zbliżenie
Każda linia ramy jest jak... wyśniona, a każdy najmniejszy nawet detal dokładnie przemyślany. Nie mówię o takich banałach, jak „oklepany” temat poszerzanej główki ramy, czy bardzo poprawiającego - oprócz sztywności również i estetykę - suportu BB30. Spójrzcie tylko na ten wspaniały „spoiler” górnej rury, kryjący tłumik i jego zaosiowanie, następnie przeciągnijcie okiem po przepięknie zarysowanym łączniku i nieco dalej zawieście oko na fenomenalnie skrojonych, szerokich i spłaszczonych rurkach górnych wahacza. Ale to dopiero początek, gdyż trudno wyjść z podziwu wobec formy w pełni carbonowych haków i niezaburzających całokształtu mocowania zacisków hamulca tarczowego. Pluralizm jest zamierzony, bo otwory w wahaczu są trzy. Jak to? Otóż, oprócz zapoczątkowania montażu zacisku wewnątrz trójkąta, w głowach inżynierów Focusa pojawiła się niechęć do konieczności stosowania jakichkolwiek adapterów, potrzebnych do montażu tarcz różnej wielkości. Trzeci otwór pozwala zamocować zacisk tak, żeby bez adaptera pośredniczącego stosować tarczę 180 mm. Wszystkie przewody są perfekcyjnie poprowadzone wewnątrz ramy. Aż nie do wiary, że wszystkie sześć się zmieściło. Lekkość, z jaką pracują pasujące tu jak ulał GripShifty, potwierdza przemyślane prowadzenie kanałów, przez co wyeliminowano negatywne aspekty koncepcji internal cable routing. Pełna funkcjonalność i estetyka.

Po pełen artykuł zapraszamy do papierowego wydania bikeBoard 3/2013

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Focus FSL 1.0
29 000 zł
Współczynnik bB: 100 g za 292 zł
Rama: carbon
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Rozmiar testowany: M - 485 mm
Baza kół: 1091 mm
Długość tylnego widelca: 429 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 325 mm
Kąt główki ramy: 69°
Kąt rury podsiodłowej: 72°
Masa kompletnego roweru: 9930 g*
Masa ramy: 2232 g (z damperem i manetką XLoc)
Masa przedniego koła: 1460 g
Masa tylnego koła: 1910 g
Skok amortyzacji: przód - 100 mm, tył - 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox SID XX WC Solo Air, stożkowa, carbonowa rura sterowa, oś 15 mm (1450 g z manetką Xlock)
Damper: Rock Shox Monarch XX
Koła: Reynolds XC Carbon
Opony: Continental Race King Sport 26x2.2” (500 g, dętka 170 g)
Korby: Truvativ XX 32-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM Pressfit 30 (73 mm)
Kaseta: SRAM XG-1080 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC1071
Przerzutka przód: SRAM XX
Przerzutka tył: SRAM XX
Manetki: SRAM XX GripShift
Hamulce: Avid XX, tarcze: Avid ASX 180/160 mm
Kierownica: FSA K-Force Lite , 31.8x600 mm
Wspornik kierownicy: FSA OS99, 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8-1.5”
Wspornik siodełka: FSA K-Force, 31.6x350 mm
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2
Pedały: -
* masa bez pedałów

Dodano: 2013-03-28

Autor: Tekst: Jarek Hałas, foto: Piotr Staroń

Tagi: Focus

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu