Pozycja, jaką się przyjmuje na tym rowerze, nie jest przesadnie wymagająca. Earth jest także bardzo neutralny, w skręcie doskonale równoważy konieczność przechyłu ze zmianą kąta skręcenia kierownicy. Szczególnie uwidacznia się to w sekcjach kilku następujących po sobie zakrętów.

Wersja 4.0 nie jest obwieszona błyskotkami. Za swoją cenę oferuje mądrze dobrany osprzęt, choć przymiotnik „ultralekki” tu nie pasuje. Tylko dżokeje woleliby widelec Fox w wersji SC. Zastosowana wersja ma znakomitą charakterystykę pracy, uzyskaną także dzięki wspierającej na zjazdach komorze Evol, ale przede wszystkim dobre parametry sztywności bocznej. Earth jest efektywnym wspinaczem, co zawdzięcza też świetnym (zwłaszcza w suchych warunkach) oponom o niskim i drobnym bieżniku. To właśnie dzięki nim wyścigowy full Krossa rewelacyjnie się toczy, a drobna kostka radzi sobie z sypką nawierzchnią. Wypukły środkiem bieżnik dobrze dolega zwłaszcza w silnym pochyleniu. Podoba się nam szerokość i gięcie lewarka, a mostek wysuwa kierownicę w przód tak, żeby zachować równowagę między walorami podjazdowymi i zjazdowymi (...)

Cały test znajdziecie w bikeBoard 1/2019. Możesz też kupić e-wydanie.

OSPRZĘT

Kross Earth 4.0
cena: 16 999 zł, Kross www.kross.pl

Rama: carbon
Przedni widelec: Fox 32 Float Performance Elite GRIP, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1832 g)
Damper: Fox Float Performance Elite DPS EVOL SV
Koła: DT Swiss X 1700 (15x110 i 12x148 mm)
Opony: Schwalbe Racing Ray EVO TLE Addix Speedgrip / Schwalbe Racing Ralph EVO TLE Addix Speed 29"x2,25" (636/610 g, dętka 182/203 g)
Korby: SRAM GX Eagle DUB 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM DUB Press Fit
Kaseta: SRAM XG-1275 GX Eagle (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle
Hamulce: SRAM Level TL, tarcze Avid G2CS 180/160 mm
Kierownica: FSA Afterburner, 740 mm
Wspornik kierownicy: FSA Afterburner, 85 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40-CF-ACB 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Race Components 30,9x350 mm
Siodełko: Kross Velo VL-1489


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1/2019. Możesz też kupić e-wydanie.

Dodano: 2019-01-21

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Bartek Woliński, www.wolisphoto.com

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920