Dotychczas wierzył w niego tylko Reinhold Messner. Po tym teście w kudłatą bestię, która, kontrując lewarkiem, szerokim slajdem wychodzi zza zakrętu, uwierzyli nasi testerzy.

Testowany tu Yeti nie ma przykręconych żadnych egzotycznych części. Osprzęt jest wprawdzie wysokiej próby, ale... stateczny i bezpieczny. Mimo to SB5 okazał się w swojej klasie (full 140 mm 650b) drugim najlżejszym rowerem testowanym w bikeBoardzie. Jednak to, że łatwo nim przyśpieszać i utrzymywać prędkość wynika nie tylko z lekkości kół i bieżnika.


Switch Infinity
Zawieszenie, jakiego nikt inny nie stosuje, budzi z początku obawy, że jego głównym zadaniem jest przyciąganie uwagi. Poprzednia wersja - Switch - była bardziej zrozumiała. Zastosowany w niej mimośród pełnił rolę bardzo krótkiej dźwigienki. W połączeniu z tradycyjnie zaprojektowaną górną dźwignią wahacza, działał na tych samych zasadach co większość zawieszeń TPO. W Switch Infinity, w miejsce mimośrodu pojawił się carbonowy „suwak”, poruszający się po pokrytych Kashimą cylindrach. Ten element trzyma w ryzach kinematykę pracy wahacza. W bardzo dużym uproszczeniu można powiedzieć, że górna dźwignia wahacza (tradycyjna), zawiaduje (...)

O Switch Infinity pisaliśmy też tutaj

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2015
Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Yeti SB5 Carbon Race XT
cena: 31 100 zł
Yeti Polska www.yeti-bikes.pl
Współczynnik bB: 100 g za 250 zł
Rama: carbon HM
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 487 mm - L
Baza kół: 1190 mm
Długość tylnego widelca: 443 mm
Długość górnej rury: 625 mm
Wysokość osi suportu: 340 mm
Wysokość kierownicy: 1020 mm , do tego 15 mm podkładek
Kąt główki ramy: 66,5°
Kąt rury podsiodłowej: 72,2°
Masa kompletnego roweru: 12 450 g*
Masa ramy: 2260 g 2340 g ( z infinity i lozyskami praxisa)
Masa przedniego koła: 1880 g
Masa tylnego koła: 2230 g
Skok amortyzacji: przód – 140 mm, tył – 127 mm
Przedni widelec: Fox 34 Float 27.5 FIT CTD Kashima Factory Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2142 g)
Damper Fox Float CTD Adjust BV (257 g)
Piasty/Obręcze: DT Swiss 350 (osie 15 mm / 12x142 mm) / DT Swiss XM 401 27.5
Opony: Maxxis Ardent Exo TR 27.5x2.40 / Maxxis Ikon Exo TR 27.5x2.2” 736/627 g
Korby: Shimano XT FC-M785 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: PraxisWorks Pressfit 30 (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG81-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG75
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M786
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano XT SL-M780
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785 , tarcze: Shimano SM-RT86 180/160 mm
Kierownica: Easton Havoc Carbon , 31.8x760 mm
Wspornik kierownicy: Thomson Elite X4 , 70 mm
Łożyska sterów: Cane Creek Forty 1i1/8''-1i1/2'
Wspornik siodełka: Thomson Elite , 30.9x367 mm
Siodełko: WTB Volt Custom
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Opracował: Miłosz Kędracki, współpraca: Marta Bosy, Szymon Janik, foto: Piotr Staroń

Dodano: 2015-01-08

Autor: Opracował: Miłosz Kędracki, współpraca: Marta Bosy, Szymon Janik, foto:

Tagi: full, Yeti, SB5

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB