W pierwszych wersjach Fuel miał być wyczynowym fullem dla zawodowców, jednak u europejskich „prywaciarzy”, maratończyków i krosiarzy taka koncepcja się nie przyjęła. Woleli hardtaile. W kolejnych wersjach wyróżniono więc Top Fuele – ściśle wyczynowe rowery z zawieszeniem obu kół oraz bardziej „ekstremalne” Fuele EX.

W tej drugiej wersji w genotyp Fuela o walorach podjazdowych wszczepiono długie sekwencje genowe pochodzące wprost z Remedy. Mimo to testowana wersja EX9 nie epatuje agresywnym „imidżem”. Patrząc na niego, prędzej przyjdzie nam na myśl spokojny wypad w góry niż szaleństwa enduro. No chyba że ktoś wypatrzy opuszczaną sztycę.

EX 9 to najwyższa wersja osprzętowa na topowej ramie aluminiowej. Szkielet cieniowany jest w wielu miejscach, a zespół komponentów to marzenie, w wyniku czego cały set waży 12 760 g, co potwierdzamy własnymi pomiarami. Obróbka ramy budzi podziw i zazdrość nawet wśród tych, którzy zakochani są we włóknie. Formowane na zimno rury budzą bezapelacyjne zaufanie w kontekście wytrzymałości i wieloletniego użytkowania.
W ofercie większości Treków wielkość kół dopasowano do rozmiaru ramy. Dlatego crossowo zorientowany Top Fuel w najmniejszym rozmiarze 13,5” toczy się na kołach 27,5”, pozostałe to twentyninery. W przypadku Fuela EX9 to nabywca wybiera (...)

Damper z technologią RE:aktiv ujrzycie wyłącznie na rowerach Treka. Powstała we współpracy z specjalistyczną firmą Penske Racing Shocks, która świadczy indywidualne i zaawansowane usługi tuningowe zawieszeń, głównie dla największych teamów wyścigów samochodowych (także F1). Zamocowany w dolnym wahaczu (zielony) Mino Link pozwala zmienić kąty ramy o 1/2 stopnia


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 3/2016

Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2016-03-01

Autor: Tekst: Maciek Sowa, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Trek

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu