Przedziwaczna konstrukcja dampera i widelca skłania do sceptycyzmu. Inżynierowie pytani o to, dlaczego w ten sposób projektują swoje rowery, powiedzieli nam: - Wszystko projektujemy sami – ramy, widelce i cały inny szpej. I choć czasem proces wydaje się wolny i dziwaczny, to naprawdę nie robimy tego na pokaz, a jedynie staramy się zrealizować cel, zaczynając od całkiem czystej kartki papieru. Rysunek ramy jest obecnie prostszy i bardziej czytelny, a konstrukcja nie epatuje ekscentryzmem dla samej formy, jak to do tej pory z Jekyllem bywało. Przekroje ramy są nadal obszerne, ale zrozumiałe. Osie wahacza są duże, przelotowe i mają średnice 15 mm. Koło 27,5” nakazało wygiąć rurę podsiodłową, ale to jedyny gięty profil w ramie. Tylko Lefty jest nadal niecodzienny i niepowtarzalny.

Przód
Jest za to czuły i wybiera najmniejsze kamienie i nierówności. Zmiany konstrukcyjne tłumika i powiększony przepływ oleju mają rewelacyjny wpływ na działanie Lefty Overmax. W połowie skoku zaczyna się robić dość gumowaty w pozytywnym znaczeniu, co bardzo skutecznie przeciwdziała nurkowaniu. Dzięki temu rower utrzymuje korzystną geometrię nawet na bardzo stromych ściankach, pokonywanych z pełną mocą hamulca przedniego. Duże uskoki i loty bardzo dobrze przyziemia, tym samym progresja ugięcia narasta niezauważalnie. Na szczęście mimo wszystko nie dochodzi do (...)

Pełen tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 6/2014 / gdzie kupić /

Dodano: 2014-06-04

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: full, carbon, Cannondale, 27,5"

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu