Agree to u Cube’a szosowa klasa średnia – plasuje się wyżej niż nowa linia Attain, ale nie jest tak radykalny jak w pełni wyczynowe Liteningi.


Po usadowieniu się na siodle i złapaniu kierownicy od razu możemy się zorientować, że projektant nie miał nic przeciwko efektywności, ale pod warunkiem zachowania komfortu. Górna rura nie jest przesadnie długa, reach podobnie, główka ramy za to jest wysoka i nawet po wyjęciu wszystkich podkładek spod mostka nie powinniśmy narzekać na zbyt duże zgięcie bioder. Z komfortową geometrią współgrają właściwości amortyzacyjne roweru. Opony mają szerokość 25 mm, niewiele grubsza (27,2 mm) jest sztyca, a przekłada się to na dobre pochłanianie drgań. Rama, mimo potężnej główki i masywnej dolnej rury oraz węzła suportu, ma zaskakująco drobne rurki podsiodłowe tylnego widelca. Dodatkowo łączą się one z rurą podsiodłową znacznie poniżej węzła podsiodłowego. Wszystko to zapewnia przyzwoite tłumienie nierówności, dając dostateczny komfort nawet na długich dystansach. Podkreślam – niezbędne do pokonywania trzycyfrowych dystansów minimum, bo jednak Agree to nie „szosowa kanapa”, ale sportowy sprzęt i przy wjechaniu na nierówny bruk można nieźle dostać po nadgarstkach i krzyżu.


Geometria roweru faworyzuje raczej pedałowanie na siedząco, a na podjazdach przepychanie przełożeń. Gdy trzeba stanąć na pedałach, szybka zmiana pozycji nie jest utrudniona; jedynie radykalne przyspieszenia na stojąco są ograniczone wysokim położeniem kierownicy i niezbyt długą górną rurą ramy. Podczas szybkiej jazdy Agree prowadzi się (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2016

Możesz też kupić e-wydanie



Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.


CUBE AGREE C62 DISC
Cena: 8999 zł
Ski-Team www.cube.pl
Rama: carbon C62 Advanced
Rozmiary: 50, 53, 56, 58, 60, 62 cm
Masa kompletnego roweru: 8650 g*
Masa przednie­go koła: 1370 g
Masa tylnego koła: 1800 g
Przedni widelec: Cube CSL Evo C62, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Fulcrum Racing 77 (12x100 / 12x142 mm)
Opony: Continantal Grand Sport Race 700x25C (256 g, dętka 100 g)
Korby: Shimano 105 FD-5800 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Road Press-fit
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG600-11
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5800-SS
Manetki: Shimano ST-RS505
Hamulce: Shimano ST-RS505 / BR-RS505, tarcze Shimano SM-RT58 160 mm
Kierownica: Cube Wing Race Compact, 420 mm
Wspornik kierownicy: Cube CPS PRO, 105 mm
Łożyska sterów: FSA I-t 1i1/8”-1i1/4”
Wspornik siodełka: Cube Prolight, 27,2x350 mm
Siodełko: Selle Italia X1, stalowe pręty
Pedały: -

Dodano: 2016-07-05

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: szosa, cube

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści