Avid prezentuje odnowione hamulce XX World Cup i XX. Najwyższy model wzbogacono o magnezowy zacisk i powiększone tłoki, które mają zwiększać siłę docisku w każdych warunkach. Masy deklarowana przez producenta, odpowiednio279 i 288 gram na zestaw (klamka-zacisk-tarcza 160 mm) nie zmienia się znacząco względem aktualnego modelu (zobacz tutaj) ale ale i tak znacznie odstaje od konkurencji, tylko Formula R1 czy Ashima PCB Pancake maja zbliżona masę. Oba modele korzystają z technologii TaperBore i Air-Trap, które zdaniem producenta, gwarantują jeszcze większą szczelność układu i łatwiejsze odpowietrzanie. Dodatkowo są kompatybilne z systemem Matchmaker X, który pozwala na montaż dźwigni hamulca, manetek i blokady amortyzatora na jednym zacisku kierownicy. Model XX przeznaczony jest zarówno do jazdy rekreacyjnej jak i ścigania. Ma oferować więcej mocy i kontroli podczas ścieżkowej jazdy. Dźwignia hamulca i zacisk wykonany z kutego aluminium mają zwiększać odporność na uszkodzenia.
Modyfikacji uległy również tarcze hamulcowe z serii HSX. Oparte na aluminiowym pająku powinny lepiej znosić drgania. Jak zapewnia producent nowy kształt zwiększa odporność na przegrzanie i gwarantuje dużą siłę docisku klocków także w mokrych warunkach.

Dodano: 2011-07-06

Autor: Tekst: bikeBoard (JŚ)

Tagi: maratony, XC, carbon, hamulce, XX, SRAM, Avid

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920