Co łączy ze sobą rower Scott Spark serii 900, Cannondale Scalpel SE i testowany Specialized Evo? Wszystkie zbudowane są na legendarnych ramach ścigaczy XC, na których jeździ światowa czołówka. A co dzieli testerów bikeBoardu?

Stwierdzenie, czy jest to rower XCO na sterydach czy mini allmountain. Epic, ikona ścigania XC, w wersji Evo rożni się wyposażeniem, a ze względu na widelec o skoku 120 mm także geometrią. Zajmowana pozycja jest minimalnie bardziej wyciągnięta i trochę wyższa niż w wersji XCO. Różnice jednak są małe, więc dosiadając Evo nie poczujesz się jak na endurówce.


Kąt główki jest wyczuwalnie odległy od standardów nowoczesnego allmountain a ośka przedniego koła jest bliższa suportowi. Ale jazda w łatwym, szutrowym terenie to brak szacunku dla jego możliwości. Na podjazdach rower pruje nadspodziewanie dobrze. Masa jest sporo wyższa od wersji XC, ale porównując go do innych allmountainów jest lekki jak piórko. Dynamiką nie oszołomi golinóg na dziewięciokilowych hardtailach, dla całej reszty pozostanie zabójczo efektywny. Endurowców w tym aspekcie doprowadza do bezdechu, bo nie mogą uwierzyć, że tak się da. W dużej mierze to zasługa tylnego zawieszenia z automatyczną blokada skoku Brain. Odblokowuje się tylko na przeszkodach. Bez względu na proweniencję testerów, Epic (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 8/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Specialized Epic Expert Evo
cena: 23 199 zł
Rama: carbon FACT 11m
Przedni widelec: Fox 34 Float Performance 29 120 Grip, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1720 g)
Damper: Rock Shox Micro Brain
Koła: Specialized Roval Control 29
Opony: Specialized Ground Control / Fast Track Grid Gripton 2Bliss Ready 29x2.3” (592/770g, dętka 259 g)
Korby: Truvativ Stylo 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM DUB
Kaseta: SRAM XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM Eagle GX
Przerzutka tył: SRAM Eagle GX
Manetki: SRAM Eagle GX
Hamulce: SRAM Level TL, tarcze SRAM Centerline 180/160 mm
Kierownica: Specialized Miniriser, 750 mm
Wspornik kierownicy: Specialized XC, 80 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: X-Fusion Manic 125 mm, 30,9 mm
Siodełko: Specialized Phenom Comp 143 mm, pręty Cr-mo

Dodano: 2018-08-06

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Specialized

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920