Rama Scale 930 jest zaprojektowana dla Nino Schurtera, czyli przygotowano ją pod kątem współczesnych, trudnych tras XC. Dlatego testowany Scale prowadzi się pewniej niż fulle sprzed kilku lat. Na krytyczne sytuacje Scott zostawia spory zapas bezpieczeństwa.

Nie boi się ścianek ani w górę, ani w dół. Prowadzenie przy trawersowaniu korzeni i atakowaniu kamiennych przeszkód, czy nawet polatywaniu pomiędzy hopkami jest wzorowe. Obawialiśmy się o własności tłumiące, bo konkurencyjne konstrukcje miewają znacznie cieńsze sztyce, co zapowiada komfort dzięki lepszej elastyczności. Mimo zastosowania potężnego wspornika 31,6 mm system SDS2 działa. Dół ramy (widełki łańcuchowe) są wzmocnione poprzecznie zachowując wysoką sztywność boczną, podczas gdy rurki podsiodłowe tylnego trójkąta są bardziej elastyczne dzięki czemu rodzi się komfort.


Koła z obręczami Syncrosa są sztywne i przy szerokości wewnętrznej 25 mm z oponami 2,2” pozwalają jeźdźcom o masie ok. 80-90 kg efektywnie jeździć przy ciśnieniu 1,25 - 1,4 bara. Poczucie pewności, jakie przy tych ciśnieniach dają Maxxisy Ikon w wirażach i na technicznych zjazdach zadziwiło testujących, ponieważ w łagodniejszym terenie są one efektywne i ciche. Co więcej, ponieważ to model Tubeless Ready, dętki można wyjąć i bezkarnie stosować nawet niższe ciśnienia co jeszcze bardziej poprawi trakcję. Znaczący udział w pewnym prowadzeniu przedniego koła Scale 930 ma widelec FOX 32 Float Rhythm niedostępny w wolnej sprzedaży (OEM). Progresja jest dobrana do średnio agresywnej jazdy. Regulacje są łatwe a strojenie spójne z charakterem roweru: ignoruje małe przeszkody – to zadanie dla opon 29”, większe (...)



Podkładki są żywcem wyjęte z roweru aero i ładnie komponują się z mostkiem. Masi testerzy przełożyli je na górę i gdyby miał to być ich docelowy rower pewnie ucięliby sterówkę. Łyżka dziegciu: Syncrosa skręca się torxem T25


Cały test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA

Scott Scale 930, Cena: 8599 zł, Scott Sportech Poland www.scott.pl

Rama: carbon MF IMP
Przedni widelec: Fox 32 Rhythm GRIP 3, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: Shimano HB/FH-M6010 (15x110 / 12x148 mm) / Syncros X-25
Opony: Maxxis Ikon EXO TR 29x2,2” (717 g, dętka 156 g)
Korby: SRAM NX 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Press-Fit
Kaseta: SRAM PG-1130 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1110
Przerzutka tył: SRAM NX
Manetki: SRAM NX Trigger
Hamulce: Shimano BR-M365, tarcze Shimano SM-RT54 180/160 mm
Kierownica: Syncros FL2.0, 720 mm
Wspornik kierownicy: Syncros FL2.0, 90 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Syncros FL2.0, 31,6x400 mm
Siodełko: Syncros XR2.0, drążone pręty Cr-Mo

Dodano: 2018-01-22

Autor: Tekst: Maciek Machowski, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: hardtail, Scott

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap