Mógłby stać w Sèvres jako wzór gravela. Wolimy jednak, gdy jeździ! Po zeszłorocznych zachwytach naczelnego nad aluminiowym Jari poprzeczka wisiała wysoko. Na myśl o testach węglowej wersji wahałem się już, czy godne Jarego byłyby szutry Karpat Rumuńskich, przełęcze w Alpach, a może chociaż wjazd na Turbacz?

Paweł skutecznie ukrócił moje rozważania, powtarzając: „prędko, Bartosz, prędko!”. Pod ręką były więc moje Góry Świętokrzyskie. Cenię je, jednak opatrzyły się już nieco, a i pewni niewrażliwcy śmią podawać w wątpliwość ich „górskość”. Nie bacząc na wyobrażone drwiny, trasę wybrałem świętokrzyską, ale dogodną i urozmaiconą: wybiega wprost spod mojego domu przetartą leśną ścieżką, przekracza rzekę (wpław) i zwalone drzewo, ciągnie pod górę szutrami poprowadzonymi jak od linijki, by domknąć się asfaltami pośledniej jakości. Trzy części w zbliżonych proporcjach. Dla mnie – brzmi zupełnie jak poligon testowy dla „przygodowej” szosówki.


SPECYFIKACJA

Fuji Jari Carbon 1.1
cena: 12 199 zł
dystrybucja: Advanced Sports Europe www.advancedsports.eu

Rama: carbon C15 UHM One-Piece
Przedni widelec: Fuji FC-440 Cross, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: WTB KOM Light i23 TCS 2.0 (12x100 i 12x142 mm)
Opony: Panaracer Gravelking SK 700x43C (477 g, dętka 149 g)
Korby: FSA Energy 46-30 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: FSA BB386 EVO
Kaseta: Shimano Ultegra CS-HG800-11 (11-34) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-R8000
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-RX800-GS
Manetki: Shimano Ultegra ST-R8020
Hamulce: Shimano Ultegra BR-R8070, tarcze Shimano SM--RT800 160 mm
Kierownica: Oval Concepts 325, 440/545 mm*, zasięg 76 mm, głębokość 140 mm
Wspornik kierownicy: Oval Concepts 707, 90 mm
Łożyska sterów: FSA No.42 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Oval Concepts 905, 27,2x350 mm
Siodełko: Oval Concepts X38, pręty Cr-Mo

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 10/2018. Możesz też kupić e-wydanie.

Dodano: 2018-10-26

Autor: tekst: Bartosz Szczepanek, foto: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920