Rowery XC i XCM to przede wszystkim efektywność – jak najszybciej z punktu A do punktu B, obojętnie, co będzie po drodze. Do takiej kategorii Decathlon zalicza fulla swojej marki na kołach 650B i carbonowej ramie.


Na stronie internetowej można przeczytać, że to sprzęt „na intensywne treningi i zawody XC i XC maraton w ciężkim terenie”. Jak na XC skok zawieszenia jest spory, bo wynosi 120 mm z przodu i z tyłu. Po pierwszych przejażdżkach postanowiliśmy jednak nie startować na Rafale 900 w maratonie. Ujęło nas coś innego i zabraliśmy go w góry.


W górę
Rowery z kategorii all-mountain muszą sprostać każdemu rodzajowi podjazdów, od asfaltowych serpentyn, przez strome szutry, po korzenne i kamieniste sekcje techniczne. Nie ma lekko, ale właśnie tak się jeździ w Polsce. Właściwie powinienem dodać coś o piachach, ale to raczej domena nizin. Rafal 900 podczas jazdy w górę błyszczy i bynajmniej nie z powodu carbonowej ramy, bo ta jest matowa. Po wybraniu właściwego rozmiaru jest sporo miejsca, żeby rozciągnąć plecy – rura górna jest długa, a mostek w testowanym rozmiarze miał 90 mm. Testerów, przyzwyczajonych do osiemdziesięciocentymetrowych lewarów, drażniła wąska kierownica (68 cm), ale gdy weźmie się pod uwagę, że geometria Rafala odbiega od najnowszych trendów (czyli stromego kąta rury podsiodłowej, skracającego efektywną odległość do kierownicy) i pozycja jest wystarczająco wyciągnięta, wszystko okazuje się być w miarę w porządku. Jeżeli ktoś nie może wytrzymać, wymiana na szerszą kierownicę, w przedziale cenowym odpowiadającym klasie roweru, raczej nie zrujnuje budżetu.


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2015 (gdzie kupić)


Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.


B’TWIN RAFAL 900 S
Cena: 8 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 73 zł
Decathlon www.decathlon.pl
Rama: carbon T800 i T700 / aluminium
Rozmiary: M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 12 310 g
Masa ramy: 2600 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1890 g
Masa tylnego koła: 2500 g
Przedni widelec: Rock Shox Reba RL 27.5 Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1679 g)
Damper: Rock Shox Monarch RL (254 g)
Koła: Mavic Crossroc Disc 27.5 (15 mm)
Opony: Mavic Crossroc Roam 27.5x2.2” (726 g, dętka 192 g)
Korby: Truvativ X9 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Truvativ Pressfi t GXP MTB
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1031
Przerzutka przód: SRAM X.9
Przerzutka tył: SRAM X.9
Manetki: SRAM X.7
Hamulce:Avid Elixir 5, tarcze Avid HS1 160 mm
Kierownica: Btwin Competition, 680 mm
Wspornik kierownicy: Btwin Competition, 90 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Btwin Competition, 31,6x350 mm
Siodełko: Fi’zi:k Tundra 2, pręty Mg Pedały: -

Dodano: 2015-07-08

Autor: Tekst: Piotr Oleksy

Tagi: B'Twin, B'Twin Rafal 900 S

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB