W nowej kolekcji Kellys zdaje się zdecydowanie oddzielać linię rowerów wyścigowych przeznaczonych do maratonów oraz na trasy XC. Sprawdzamy, czy ich pierwszy carbonowy 29’er - jest faktycznie maratończykiem z krwi i kości.


W Stage 90 zastosowano standardowe, na dzisiejsze czasy, rozwiązania w sprzęcie high-end: poszerzaną główkę sterową czy suport Press-Fit w standardzie Shimano. Oko i mierniki w laboratorium cieszy wkręcana oś 12 mm w tylnym widelcu, czy chowane pancerze. Estetykę podnosi ukryty w ramie przewód hamulcowy – przekleństwo me­chaników montujących zestaw. Rzadko spotykanym dodatkiem jest metalowa osłona na dolnej rurze, oprócz tej na widełkach chroniącej carbon przed spadającym łańcuchem. Rama ma bardzo elegancki kształt. Garb górnej rury nadaje optycznego dynamizmu bez pozbawiania pozytywnych właściwości – przekrok jest niski, a sztywność boczna główki dobra. Rurki podsiodłowe ogona są spłaszczone – więc zapowiadają dobrą amortyzację, co podkreśla jeszcze bardziej cieniutka sztyca 27,2 mm. Super.
Dużym atutem jest praktycznie pełna grupa Deore XT (poza kasetą z serii Deore i przy­zwoitym łańcuchem KMC). To niestety nie jest częsta praktyka, a tu jeszcze znalazły miejsce nasze ulubione hamulce XT. Uwagę przykuwają efektowne i całkiem nowe koła Crank Brothers z parowanymi szprychami.

Cały tekst znajdziecie w wydaniu bikeBoard 11-12/2014 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Kellys Stage 90
7 999 zł
Kellys www.kellysbikes.pl
Współczynnik bB: 100 g za 71 zł
Rama: carbon HM
Rozmiary: S, M, L
M – 480 mm
Baza kół: 1108 mm
Długość tylnego widelca: 450 mm
Długość górnej rury: 605 mm
Wysokość osi suportu: 315 mm
Wysokość kierownicy: 1005/985 mm (mostek na +/- (plus 10 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,6°
Kąt rury podsiodłowej: 72,3°
Masa kompletnego roweru: 11 230 g*
Masa ramy: 1370 g 2060 g (manetki z linkami, 80 cm pancerza, tylny hamulec, łożyska)
Masa przedniego koła: 1950 g
Masa tylnego koła: 2610 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox Reba RL 29” Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1649 g)
Koła: Crnak Brothers Cobalt 1 29 (osie 15 mm / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance 29x2.25” (671 g, dętka: 208 g)
Korby: Shimano XT FC-M785 38-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit SM-BB71-41 (92 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (10-34) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10L
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M785
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781
Manetki: Shimano XT SL-M785
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785 , tarcze Shimano SM-RT66 160 mm
Kierownica: KLS Race , 31.8x710 mm
Wspornik kierownicy: KLS Race , 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: KLS Race , 27.2x400 m
Siodełko: Fi'zi:k Nisene Mg
Pedały: Shimano PD-M505
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-11-13

Autor: Tekst: Bartek Rychlicki

Tagi: hardtail, Kellys

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap