Niektórzy szukają Świętego Graala. Roweru do wszystkiego. Sprzętu, który w całości zaspokoi rowerowe potrzeby – pozwoli prędko wjechać na dowolną górę, a potem zjechać z niej każdym, choćby najtrudniejszym wariantem. Najlepiej szybko i wygodnie.


W moim wypadku musiałoby to oznaczać grawelówkę z głębokim gięciem baranka, o skoku 160 mm, z opuszczaną sztycą i oponami o zmiennej geometrii. I co, wyobrażacie sobie taki rower? Każdy, powtarzam, każdy rower aspirujący do miana „one bike” będzie kompromisem. Ty decydujesz, czy ten kompromis cię satysfakcjonuje.


Schizofrenia w rodzinie
Cannondale uważa, że zaspokojenie wszystkich zachcianek jest możliwe (no prawie). Co więcej, oferuje aż dwa modele mające spełnić oczekiwania schizofrenicznych odbiorców. Równoległy w kolekcji Trigger świetnie sprawdza się na szlaku, wspina się jak kozica i pokazuje pazur na zjeździe. Zmienna geometria i skok zawieszenia mają zachęcać zorientowanych na modyfikacje użytkowników. Habit o podobnej wartości skoku i z grubsza porównywalną geometrią nie jest kanibalem, bo już drugi rzut oka pozwala stwierdzić, że oba rowery przeznaczone są dla zupełnie innych odbiorców. „Business case” został dobrze przemyślany i już śpieszymy donieść dlaczego.


Pozycja
Habit jest rowerem dość „przestronnym”. Przód jest długi i umiarkowanie niski, kąt główki ramy łagodny, zaś kąt podsiodłowy stromy i sprzyjający wysokiej kadencji i (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie

Cannondale Habit 4
Cena: 13 499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 100 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.cannondalebikes.pl

Rama: aluminium
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 13 490 g*
Masa ramy: 3020 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1800 g
Masa tylnego koła: 2320 g
Przedni widelec: Lefty PBR 2.0 120 27,5, aluminiowa rura sterowa (1886 g)
Damper: Rock Shox Monarch RT (258 g)
Piasty / Obręcze: Cannondale Lefty (15 mm), Formula (12x142 mm) / Stans’s No Tube ZTR Rapid 28
Opony: Schwalbe Nobby Nic Performance / Schwalbe Rocket Ron Performance
Line 27.5x2.25” (650/557 g, dętka)
Korby: Shimano Deore FC-M617 36-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB52
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M618
Przerzutka tył: Shimano SLX RD-M675
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano Deore M615, tarcze Shimano SM-RT56 180/160 mm
Kierownica: Cannondale C3, 760 mm
Wspornik kierownicy: Cannondale C3, 60 mm
Łożyska sterów: Cannondale 1i1/2’
Wspornik siodełka: Cannondale C3, 31,6x350 mm
Siodełko: Cannondale
Pedały: -

Dodano: 2016-05-12

Autor: Tekst: Piotr Oleksy

Tagi: Cannondale

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu