
Whyte T-130 C Works
Bardzo długi. Po całodniowej jeździe mam bardzo obolały lędźwiowy odcinek kręgosłupa, muszę się chyba zacząć rozciągać, bo boli mnie strasznie. Wrócimy później do tego. Węglowy rower o skoku 130 mm musi dobrze podjeżdżać. Mimo wszystko T-130 C nie jest chucherkiem i swoje 13 kg waży.
Zawieszenie to czysty czterozawias o uznanej reputacji. Jest bardzo czułe, więc nie będę pisał, że oszczędza każdy wat... blah, blah. Kołysze, ale w zakresie, o którym w rowerach enduro można tylko pomarzyć. Dopóki suniesz po gładkim szutrze (damper w trybie trail), T-130 C Works świetnie podjeżdża. Ponadto, czuje się jego lekkość i dobre ustawienie bioder do atakowania. Trudności pojawiają się na technicznie trudnych, kamienistych podjazdach. Testując go na rychlebskim Walesie okazało się, że trzeba bardzo umiejętnie wpasować się korbami pomiędzy progi i przeszkody, ponieważ suport jest aż o jeden cm niżej niż w porównywalnych rowerach. Więc żeby nie przerobić węglowych korb na befsztyk, trzeba używać głowy i bardzo twardych przełożeń. Na zjazdach jest (...)
Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Whyte T-130 C Works, Whyte Bikes Poland, www.whyte.pl
Cena: 27 499 zł
Rama: carbon Multi Monocoque / aluminium
Przedni widelec: Rock Shox Pike RCT3,
aluminiowa stożkowa rura sterowa (2038 g)
Damper: RockShox Monarch RT3 DebonAir
Koła: Whyte Trail 30 Carbon (15x110 / 12x148 mm)
Opony: Maxxis High Roller II 3C Maxx Terra EXO TR 27,5x2,3” / Maxxis Crossmark II EXO TR 27,5x2,25” (851/722 g, dętka 194 g)
Korby: SRAM XX1 Eagle 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP
Kaseta: SRAM XX1 Eagle (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM XX1
Przerzutka tył: SRAM XX1 Eagle
Manetki: SRAM XX1 Eagle Trigger
Hamulce: SRAM Guide RSC, tarcze SRAM CLX 180/160 mm
Kierownica: RaceFace SIXC, 760 mm
Wspornik kierownicy: Whyte Gravity, 50 mm
Łożyska sterów: FSA No. 42 Orbit ZS Plus 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 150 mm, 30,9 mm
Siodełko: Whyte Custom, stalowe pręty
Dodano: 2017-07-13
Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Piotr Staroń
Reklama