Mniej więcej rok temu producenci zaczynali szturmować rynek nowym rozmiarem kół, a tysiące internetowych znawców próbowało sabotować te działania pisząc na facebooku: „Nabijanie kasy, zostaję przy 26”.


My byliśmy już przekonani do 650b, a jednym z powodów był Lycan w 125-milimetrowej wersji. Na ten sezon Austriacy zaproponowali Lycana LT, o większym skoku i ze zmienioną geometrią. Zachęcony możliwościami zwykłej wersji, od razu zgłosiłem się na chętnego do testowania powiększonego Lycana.


Przy pierwszym kontakcie rower sprawia wrażenie ociężałego. Na szczęście już wyjeżdżając z redakcji odczułem, że nie ma to przełożenia na możliwości roweru. Na płaskim łatwo utrzymać tempo, a opony nie stwarzają jakichś zawrotnych oporów. Siedząc na Lycanie, nie do końca poczujemy się jak na pełnowartościowym enduro. Sylwetka jest delikatnie przechylona na przód i choć suport jest zawieszony nisko nad ziemią, to rower sprawia wrażenie dość wysokiego, nawet jak na 155 mm skoku. Po wyjęciu podkładek spod mostka, lęk wysokości minął, a pozycja stała się bardziej zadziorna.


Pełny artykuł znajdziecie w bikeBoard 4/2014

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

KTM Lycan LT 272
cena: 12 199 zł
Współczynnik bB: 100 g za 88 zł
Rama: aluminium
Rozmiary: 43, 48, 53 cm
Rozmiar testowany: 480 mm
Baza kół: 1172 mm
Długość tylnego widelca: 440 mm
Długość górnej rury: 605 mm
Wysokość osi suportu: 345 / 340 mm
Wysokość kierownicy: 1030 / 1000 mm (na +/- w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 67.4/68,7°
Kąt rury podsiodłowej: 75,3/76,4°
Masa kompletnego roweru: 13 980 g*
Masa ramy: 3260 g, 4240g (hamulec tył, sztyca z manetką, pancerz przerzutki 160)
Masa przedniego koła: 1930 g
Masa tylnego koła: 2490 g
Skok amortyzacji: przód – 150 / 120 mm, tył – 155 mm
Przedni widelec: Fox 32 Talas 27,5 O/C CTD Evolution Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1990 g)
Damper: Fox Float CTD BV Performance Series (280 g)
Koła: DT Swiss M1900 27,5 Spline
Opony: Schwalbe Nobby Nic Evo TLR Snakeskin Pace3 27,5x2,35” (730 g, dętka:150 g)
Korby: Shimano SLX FC-M672 40-30-22 (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 Press Fit (90 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG75
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M671
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675, tarcze: Shimano SM-RT66 180 mm
Kierownica: Ritchey WCS X-Cross Trail Riser, 31.8x740 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey Trail , 80 mm
Łożyska sterów: Ritchey Comp Zero 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shox LEV-DX 125 mm (30,9x380 mm)
Siodełko: Fi'zi:k Nisene Wing Flex
Pedały: Wellgo B087
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-04-08

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcia akcji: Piotr Staroń

Tagi: KTM, 27,5"

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920