Niecały rok minął od głośnej premiery carbonowego modelu, gdy na wiosnę Trek zaprezentował jego wersję aluminiową. Ma ona wyznaczać nowy standard masy dla tego typu rowerów wyścigowych, porównywalny z konstrukcjami z włókien węglowych.


W swoich głównych założeniach konstrukcja ramy jest bardzo prosta, można powiedzieć klasyczna, ale dopieszczona w detalach, o czym świadczy technologia niewidocznych spawów. Aby uprościć obsługę serwisową, wszystkie linki sterujące puszczone zostały, przelotkami na zewnątrz rur. Dzięki użyciu lekkiego stopu aluminium Alpha 300 i hydroformowaniu rur, masa ramy faktycznie jest imponująca. W naszym archiwum odnotowaliśmy tylko dwie aluminiowe konstrukcje, których masa była niższa niż 1155 gram Émonda. Rama Orbea Onix T105 ważyła 1140 g, a Focus Cayo Evo 6.0 1040 g. Jednak w obu przypadkach były to ramy w rozmiarach o 2 cm mniejszych. Ważne jest to, że na swojej półce cenowej rama z Émonda okazuje się być lżejsza od większości konstrukcji carbonowych, jakie mieliśmy okazję zważyć! Warto podkreślić też, że Trek oferuje swój nowy rower aż w 9-ciu wielkościach, od 47 do 64 centymetrów, co naprawdę każdemu umożliwia prawidłowe dopasowanie (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2015 (gdzie kupić)


Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

TREK ÉMONDA ALR 5
Cena: 6 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 82 zł
Trek Bikes www.trekbikes.com
Rama: aluminium Alpha Series 300
Rozmiary: 47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64 cm
Masa kompletnego roweru: 8500 g3
Masa ramy: 1155 g
Masa przedniego koła: 1370 g
Masa tylnego koła: 1950 g
Przedni widelec: Trek Emonda, stożkowa carbonowa rura sterowa (355 g)
Piasty/Obręcze: Bontrager / Bontrager Tubeless Ready
Opony: Bontrager R1 Hard-Case Lite 700x23C (318 g, dętka 111 g)
Korby: Shimano 105 FC-5800 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano 105 CN-HG600
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5800
Manetki: Shimano 105 ST-5800
Hamulce: Shimano 105 ST-5800 / BR-5800
Kierownica: Bontrager Race VR-C 420 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager, 27,2x300 mm
Siodełko: Bontrager Paradigm Race, drążone pręty cr-mo
Pedały: -

Dodano: 2015-07-03

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski

Tagi: Trek, Trek Emonda ALR 5

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu