Roadmachine X to jedna z nowości w kolekcji szwajcarskiej marki BMC na rok 2019. Nowe modele są wszechstronne – stworzono je dla osób oczekujących wydajności w bardzo różnych warunkach terenowych.

Zgodnie z założeniami projektantów BMC, nowy Roadmachine X ma bardzo dobrze sprawdzać się zarówno na standardowych i bocznych drogach, jak i żwirowych trasach.

„Nowy BMC Roadmachine X uzupełnia kolekcję rowerów Roadmachine. Ten wszechstronny model został stworzony dla tych, którzy kochają rowerowe przygody i eksplorację żwirowych tras, ale sprawdza się równie dobrze jako rower do codziennych dojazdów” – tłumaczy starszy manager ds. produktów szosowych w BMC Switzerland, Matt Otten. Aby osiągnąć dużą wszechstronność, inżynierowie BMC wykorzystali m.in. swoją autorską technologię Tuned Compliance Concept.

„Technologia TCC Endurance zapewnia odpowiednie ugięcie i kontrolę – zarówno na drodze, jak i na uboczu. W praktyce daje przewagę na najcięższych drogach, umożliwiając szybką i wiele wybaczającą jazdę, a także gwarantując optymalny stopień pionowego ugięcia” – dodaje Otten.


Wydajny i gotowy na przygody
Producent wskazuje, że atutami Roadmachine X są m.in. stabilna i wszechstronna geometria, niezawodne komponenty oraz zestaw kół all-road – w efekcie rower ma gwarantować wysoką wydajność i łatwe sterowanie na niemal każdym terenie. Co istotne, dzięki ukrytym mocowaniom dla bagażników i błotników oraz bezdętkowemu zestawowi kół all-road rower można bez problemu wykorzystywać np. przy dojazdach do pracy czy jeździe podczas dowolnych warunków pogodowych.
Jak zaznacza BMC, szerokie obręcze bezdętkowe oraz opony o szerokości 34 mm dają pewność i pozwalają na eksplorację w różnych warunkach. Długi przód z kolei zwiększa kontrolę, podczas gdy krótkie dolne rury tylnego trójkąta umożliwiają błyskawiczne przyspieszanie. W założeniu nowoczesna geometria ma łączyć w sobie stabilność na niepewnej nawierzchni oraz radość na wysokiej jakości asfalcie.

Komfort i kontrola
Z reguły rowery szosowe nie posiadają elementów aktywnego zawieszenia, ale nie oznacza to, że BMC odrzuca koncepcje zwiększania komfortu jazdy. Szwajcarska marka przygotowuje ramy w sposób głęboko przemyślany, by dana konstrukcja odpowiadała potrzebom użytkowników. Technologia TCC stosowana jest w celu osiągnięcia odpowiednich parametrów ugięcia pionowego oraz sztywności bocznej.
W Roadmachine X wykorzystano technologię TCC Endurance, czyli najbardziej zaawansowaną wersję Tuned Compliance Concept, autorskiej technologii BMC. Technologia ta odnosi się do kąta ugięcia – określone obszary ramy ruszają się w pionie według konkretnych schematów, gdy rama poddawana jest obciążeniom na tym poziomie. W efekcie ugięcie pionowe nie ma negatywnego wpływu na sztywność boczną. Jak wskazuje BMC, finalnym rezultatem jest idealna równowaga pomiędzy komfortem i wydajnością, a jazda jest jednocześnie prosta i wybacza błędy. Większy komfort i pełna kontrola mają pozwalać na wydajną jazdę w każdych warunkach. Podobny efekt przynosi także widelec wykonany z włókien węglowych klasy premium.

Funkcjonalny minimalizm
Rowery wyróżniają się również innymi dobrze przemyślanymi rozwiązaniami, w tym m.in. wewnętrznym prowadzeniem kabli, które idealnie komponuje się z czystym i minimalistycznym stylem szwajcarskiego designu. Z kolei hamulce w standardzie Flat-mount zapewniają większą trwałość, czystość, integrację i estetyczny wygląd. Producent podkreśla, że wszystko to daje w efekcie funkcjonalny oraz łatwy w obsłudze i serwisowaniu rower.

Nowe rowery BMC Roadmachine X są dostępne w sześciu różnych rozmiarach (47-61 cm).
Więcej informacji >> bmc-switzerland.pl

Dodano: 2018-07-02

Autor: informacja prasowa BMC, foto: BMC

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści