Segment twentyninerów poszerza się z roku na rok i obejmuje już w zasadzie wszystkie przedziały cenowe. Cieszy nas to niezmiernie. Pojawiają się też nowe marki, które w tym segmencie szukają dla siebie miejsca.
Wchodząc na rynek i licząc na sukces, muszą zaoferować więcej niż stali gracze, zwłaszcza na półce roweru popularnego, dlatego z wielką uwagą przyjrzeliśmy się Demie. Dostępne są tylko dwa rozmiary (18” i 20”) zatem o tym, czy będziesz miał szczęście sprawdzić atrakcyjną ofertę nowej na polskim rynku słowackiej firmy, zdecyduje anatomia. Niestety za te pieniądze tak już jest i tylko Kellys w tej klasie oferuje o jeden rozmiar więcej. Mimo moich 180 cm testowy rozmiar 20” nie wykluczył jazd, a nawet przeprowadzenia testu. Dema jest skrętna mimo przydużego, jak na moje możliwości, rozmiaru i kół 29”. Szybko reaguje na impuls oraz nieźle zacieśnia łuki. Decyduje o tym geometria i sztywność przedniej części roweru. Nieźle spisuje się na podjazdach, choć geometria utrudnia utrzymanie szybkiego, sportowego obrotu.

Pełen tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2013 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Dema Auron 5.0
Cena: 3099 zł
Współczynnik bB: 100 g za 23 zł
Rama: aluminium 6061 T6
Rozmiary: 18”, 20”
Rozmiar testowany: 515 mm – 20”
Baza kół: 1092 mm
Długość tylnego widelca: 447 mm
Długość górnej rury: 610 mm
Wysokość osi suportu: 310 mm
Kąt główki ramy: 70,6°
Kąt rury podsiodłowej: 71,6°
Masa kompletnego roweru: 13 470 g*
Masa ramy: 2030 g
Masa przedniego koła: 2200 g
Masa tylnego koła: 2820 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox XC30 TK 29”, stalowa rura sterowa (2210 g)
Piasty: Novatec D341/342
Obręcze: WTB i19 Disc 29”
Opony: WTB Nano 29x2,1” (760 g, dętka 190 g)
Korby: FSA Dyna Drive 44-32-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Thun (68 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG90-9 (11-34) 9-rz.
Łańcuch: FSA CN-906
Przerzutka przód: Shimano Alivio FD-M431
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M591
Manetki: Shimano Alivio SL-M430
Hamulce: Hayes Dyno Comp, tarcze: Hayes 180/160 mm
Kierownica: Extend Flat, 31.8x660 mm
Wspornik kierownicy: Extend ST-364, 100 mm
Łożyska sterów: FSA ACB 1i1/8”
Wspornik siodełka: Extend SP-D322, 31.6x350 mm
Siodełko: WTB Vigo Comp
Pedały: FP-971

Dodano: 2013-07-11

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: 29", Dema

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap