Pierwszą przejażdżkę Aspre odbyłem bez świadomości jego ceny. Gdyby ktoś wtedy powiedział mi, że Romet kosztuje trzy lub cztery tysiące, pewnie co najwyżej pokiwałbym głową ze zrozumieniem.

Już sama specyfikacja Rometa sugeruje, że to rasowy gravel. Opony o szerokości 40 mm i kąt główki bliski wartościom znanym z rowerów XC przekonały mnie, żeby przetestować go raczej na obsypujących się górskich szutrach niż nizinnych asfaltach. Trasy narciarskie wokół Mogielicy okazały się strzałem w dziesiątkę! Biegacze narciarscy mogliby poczuć się zawstydzeni tym, jak naturalnie Aspre odnalazł się w ich środowisku. Romet przetacza się po wszelkich szutrowych przeszkodach bez zwątpienia, jakby kosztował sporo więcej, a zatrzymują go dopiero przeszkody skali decymetrów.


Kąt główki równy 69,5° to wciąż nieczęsty widok wśród rowerów XC, a co dopiero graveli.

SPECYFIKACJA
Romet Aspre
cena: 2799 zł

Rama: aluminium 6061 X-lite
Przedni widelec: carbon, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze:Shimano HB/RH-RM35 (100x9 i 10x135 mm) / Alex Rims ATD550
Opony: Schwalbe G-One Performance Bite RG 700x40C* (444 g, dętka 126 g)
Korby: Shimano Claris FC-2450 46-34 z. (175 mm)*
Łożyska suportu: Shimano BB-ES51 | Kaseta: Shimano CS-HG-200-8 (11-32) 8-rz.
Łańcuch: KMC X8 | Przerzutka przód: Shimano Claris FD-R2000
Przerzutka tył: Shimano Claris RD-R2000
Manetki: Shimano Claris ST-R2000
Hamulce: Shimano BR-M317, tarcze Shimano SM-RT10 160 mm
Kierownica: Romet Road Bar, 390 mm, zasięg 100 mm, głębokość 143 mm
Wspornik kierownicy: Romet Expert, 95 mm
Łożyska sterów: VP-A62ACM2 1 i 1/8”-1 i 1/2”
Wspornik siodełka: Romet Expert, 27,2x400 mm
Siodełko: Selle Italia X-Base


Cały test znajdziecie w bikeBoard 10/2018. Możesz też kupić e-wydanie.

Dodano: 2018-10-26

Autor: tekst: Bartosz Szczepanek, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści