
Romet Aspre
Już sama specyfikacja Rometa sugeruje, że to rasowy gravel. Opony o szerokości 40 mm i kąt główki bliski wartościom znanym z rowerów XC przekonały mnie, żeby przetestować go raczej na obsypujących się górskich szutrach niż nizinnych asfaltach. Trasy narciarskie wokół Mogielicy okazały się strzałem w dziesiątkę! Biegacze narciarscy mogliby poczuć się zawstydzeni tym, jak naturalnie Aspre odnalazł się w ich środowisku. Romet przetacza się po wszelkich szutrowych przeszkodach bez zwątpienia, jakby kosztował sporo więcej, a zatrzymują go dopiero przeszkody skali decymetrów.
Kąt główki równy 69,5° to wciąż nieczęsty widok wśród rowerów XC, a co dopiero graveli.
SPECYFIKACJA
Romet Aspre
cena: 2799 zł
Rama: aluminium 6061 X-lite
Przedni widelec: carbon, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze:Shimano HB/RH-RM35 (100x9 i 10x135 mm) / Alex Rims ATD550
Opony: Schwalbe G-One Performance Bite RG 700x40C* (444 g, dętka 126 g)
Korby: Shimano Claris FC-2450 46-34 z. (175 mm)*
Łożyska suportu: Shimano BB-ES51 | Kaseta: Shimano CS-HG-200-8 (11-32) 8-rz.
Łańcuch: KMC X8 | Przerzutka przód: Shimano Claris FD-R2000
Przerzutka tył: Shimano Claris RD-R2000
Manetki: Shimano Claris ST-R2000
Hamulce: Shimano BR-M317, tarcze Shimano SM-RT10 160 mm
Kierownica: Romet Road Bar, 390 mm, zasięg 100 mm, głębokość 143 mm
Wspornik kierownicy: Romet Expert, 95 mm
Łożyska sterów: VP-A62ACM2 1 i 1/8”-1 i 1/2”
Wspornik siodełka: Romet Expert, 27,2x400 mm
Siodełko: Selle Italia X-Base
Cały test znajdziecie w bikeBoard 10/2018. Możesz też kupić e-wydanie.
Dodano: 2018-10-26
Autor: tekst: Bartosz Szczepanek, zdjęcia: Miłosz Kędracki
Reklama