Do gry wkraczają kolejne firmy, których dotychczas wcale się nie spodziewaliśmy. Ale ilość produkujących aktualnie fabryk prawdopodobnie wcale nie uległa zmianie.
Syncros AM Traverse to totalne zaskoczenie. Niespodziewanie całkowicie odrzucono koncepcję bloku, reprezentowaną przez wzór Ritchey V4. Nowe zatrzaskowe pedały Syncrosa (po prawej u dołu) mają być, dzięki kompozytowej obudowie, lekkie (320 g), gwarantować pewne podparcie stopie także bez wpięcia w blok i występować w fenomenalnym kolorze szarym lub całkiem oczywistym - czarnym.
Po latach Mavic wraca do produkcji pedałów. Po tym jak w 1984 roku rozpoczął współpracę z Lookiem, by na bazie jego niezwykle udanego, pod względem nie tylko komercyjnym, modelu PP65, w kolejnych sezonach do tej współpracy powracać aż do lat 90. I teraz, jak grom z jasnego nieba, przedstawiono sześć nowych modeli sportowych. Szosowe bardzo przypominają nam Look, ale ich korpus jest z aluminium i nieznacznie różnią się blokiem. Zastosowano w nich podwójne łożyska QRM, znane z Mavicowskich piast, wykończono carbonem i wprowadzono tytanowe osie. Pozostałe dwa modele są nieco mniej fikuśne i cięższe. Topowy model waży 220 g, Race 260, a Avenir 290 gramów. Ale jeszcze ciekawsze są pedały MTB. Wprawdzie ich premierę
przesunięto na wiosnę przyszłego roku, a polski dystrybutor twierdzi, że do sprzedaży trafią dopiero w 2010, to warto będzie czekać. Zupełnie nowy w branży blok wciska się w przestrzenną konstrukcję zatrzasku z regulowanymi sprężynami. Aluminiowe korpusy skonstruowano tak, żeby stanowiły podparcie dla podeszwy buta. Topowa wersjaXC Pro Ti z tytanowymi osiami waży wg zapewnień producenta zaledwie 210 g, a w wersji ze stalowymi osiami XC Race 260. W sprzedaży znajdzie się też pedał z tym samym zatrzaskiem, ale sporą platformą - Trail/Max. Ale to nie koniec. EZ Ride to nowa koncepcja pedałów dla użytkowników rowerów komunikacyjnych i turystycznych. Silny magnes w podeszwie i bucie pozwala idealnie się im dopasować bez wpinania i zatrzaskiwania się.

Dodano: 2008-10-31

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: Mavic, Look, Syncros

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920