W jesiennym teście V2 wspominaliśmy o wielkim wyczekiwaniu na pojawienie się tego roweru. Dzięki temu wiemy dziś, co czuli przebierający nogami klienci wypatrując dostawy Moonów do sklepów.


Napiętą momentami atmosferę oczekiwania na ten niemalże reglamentowany towar można było śledzić niczym telenowelę na forach czy profilach fejsbukowych. Aż w końcu się pojawiły... a jeden z nich trafił także do nas. Długa na 585 mm górna rura i kierownica 720 mm sprawiają, że miejsca za kierownicą jest sporo. Wizualnie odległość od siodła do steru powiększa spory napis MOON na górnej rurze, ale i tak dla moich 183 cm wybrałbym „elkę”.

Od pierwszych obrotów korbą w terenie zdałem sobie sprawę, że to nie jest sprzęt do miękkiej gry. W łatwych eksploracjach będzie wiało nudą – pomyślałem. Mniej więcej w połowie podjazdu na Stożek żałowałem z kolei, że na pętlę testową nie wybrałem miejscówki z wyciągiem... czynnym poza sezonem także w tygodniu.
Mozolnie pnąc się pod górę podziwiałem potężne profile ramy w duchu usprawiedliwiając Krossa, że to na pewno moja marna kondycja jest powodem takiego, a nie innego tempa. Aktywność zawieszenia opartego o amortyzatory bez platform nie przeszkadzała mi wcale, mimo że na co dzień korzystam z CTD w wersji Factory. Bujało, jak to bywa przy skoku 160/160 mm, ale do sztormu było daleko. Co ważne, samo zawieszenie RVS, o którym więcej pisaliśmy
w bB#10/2013, nie upośledza (...)


Cały tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Ponizej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Kross Moon V1

cena: 6 999 zł
Kross www.kross.pl
Współczynnik bB: 100 g za 48 zł
Rama: aluminium Super Lite
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 445 mm – M
Baza kół: 1160 mm
Długość tylnego widelca: 438 mm
Długość górnej rury: 585 mm
Wysokość osi suportu: 355 mm
Wysokość kierownicy: 1020 mm (w tym 10 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 64,9°
Kąt rury podsiodłowej: 72,7°
Masa kompletnego roweru: 14 480 g*
Masa ramy: 3460 g (bez dampera) zdjęcie (z 60 cm pancerza i pressfity))
Masa przedniego koła: 2030 g
Masa tylnego koła: 2690 g
Skok amortyzacji: przód 160 mm, tył 160 mm
Przedni widelec: X-Fusion Slant R Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1767 g)
Damper: Rock Shox Monarch R (252 g)
Piasta: Shimano HB/FH-M618 (osie 15 / 12x142 mm)
Obręcze: WTB Speed Disc i23
Opony: Schwalbe Hans Dampf Performance Line 26x2.35” (730 g, dętka 195 g)
Korby: Shimano FC-M625 38-24 z. (170 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (92 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-34) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M616
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M615
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Avid Elixir 3 , tarcze: Avid G2CS 180 mm
Kierownica: Easton Vice , 31,8x720 mm
Wspornik kierownicy: Truvativ Hussefelt , 60 mm
Łożyska sterów: VP A45ACS3 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Truvativ Hussefelt , 30,9x350 mm
Siodełko: WTB Volt Comp
Pedały: VP
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-07-03

Autor: Tekst: Wojtek Szlachta, foto: Piotr Staroń

Tagi: full, Kross

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB