Epic był pierwszym rowerem w pełni zawieszonym, który wywalczył Mistrzostwo Świata. W wielu firmach cena, za jaką można kupić testowany tym razem rower, dotyczy modeli ostatecznych i szczytowych rozwiązań. A Expert to czwarty model w typoszeregu Epic.


Od wyższych modeli różni się aluminiowym wahaczem z materiału o kryptonimie M5. Główny trójkąt FACT 9m oznacza, że skorzystano z innej technologii laminacji, a w niektórych obszarach użyto innego włókna niż w S-Worksach czy Epicu Marathonie, w których zastosowano najbardziej prestiżową technologię FACT 11m. Jednak śledząc pozostałą specyfikację, nie mogliśmy wyniuchać różnic, które jedno - znacznie miałyby wykazać konieczność ulepszania testowanego sprzętu. Tańszy o 17 tys. zł od szczytowej formy ewolucji Epica, Epic Expert Carbon 29 ma wszystko, czego moglibyśmy oczekiwać po topowej wersji. Zastosowano w nim zawieszenie z tłumikami inercyjnymi Brain. Niezwykle długi (205 mm) w tej kategorii damper jest identyczny jak w S-Worksie i ma naklejki Fox. Z przodu we wkładkę Brain wyposażono widelec Rocx Shox Sid. Koła Roval Carbon 29, od topowego modelu różnią się brakiem przyrostka SL. Ale kształtem czy brakiem zagięć na zewnętrznej krawędzi już nie. Nawet system SWAT, bardzo przydatny zestaw zintegrowanych narzędzi i „bagażniczków”, jest identyczny jak w topowych Epicach (…).

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 4/2015 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Specialized Epic Expert Carbon 29
22 999 zł
Specialized Europe B.V. www.specialized.com
Współczynnik bB: 100 g za 205 zł
Rama: Carbon Fact 9 mm / aluminium M5
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 440 mm – M
Baza kół: 1125 mm
Długość tylnego widelca: 450 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 335 mm
Wysokość kierownicy: 985/ 1000mm (mostek na +/-, dodatkowo 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,5°
Kąt rury podsiodłowej: 73,5°
Masa kompletnego roweru: 11 280 g*
Masa ramy: 2090 g (bez dampera) 3250 g z damperem, manetkami, tylnym hamulcem, łoż suportu, linkami i pancerzami
Masa przedniego koła: 1630 g
Masa tylnego koła: 2120 g
Skok amortyzacji: przód -100 mm, tył – 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox SID 29 Brain Solo Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1638 g)
Damper Fox/Specialized Mini-Brain Autosag (426 g)
Koła: Specialized Roval Control Carbon 29 (osie 15 mm / 12x142 mm )
Opony: S-Works Fast Track Control 29x 2.2 / 2.0” , 577g , dętka:177 g
Korby: Custom SRAM S-2200 36-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM PressFit 30 (73 mm)
Kaseta: SRAM PG-1050 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1051
Przerzutka przód: SRAM X0
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M986
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Magura MTS , tarcze: Magura 160 mm
Kierownica: Specialized flat , 31.8x700 mm
Wspornik kierownicy: Specialized , 95 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Specialized , 27.2x400 mm
Siodełko: Specialized Phenom Comp, pręty Cr-mo
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-03-30

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: Specialized

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu