Zajęcie miejsca za kokpitem nie wymaga napięcia i jest komfortowe. W dużej mierze jest to zasługą geometrii ramy, ale nie tylko. Kierownica Syncros jest bardzo udana i świetnie pasująca do charakteru tego roweru. Rura jest nietypowo odgięta wstecz, tak gięte są kierownice MTB.

Wartość tego odgięcia jest niemała i wynosi aż 11°. Pierwszy raz zetknąłem się z takim kształtem w szosówce, ale szybko ją doceniłem. Trzymanie kierownicy w górnym chwycie jest teraz znacznie wygodniejsze. Jak na model gravelowy przystało, Creston ma też odgięte na zewnątrz końcówki dolnego chwytu tzw. „flare”. Stopień wygięcia nie jest duży, a dzięki niemu w dolnym chwycie można zauważalnie zminimalizować opór aerodynamiczny. Jednocześnie jadąc w terenie, szerzej rozstawione dłonie dają więcej pewności siebie i stabilności. To potrzebne, bo Speedster jest żywy.


Szybko reaguje na ruchy kierownicą i łatwo zmienia kierunek jazdy. Na asfalcie taka charakterystyka jest naturalna i bardzo nam się podobała. Jednak poza bitumicznymi nawierzchniami wymaga więcej uwagi. Większość graveli z naszych testów prowadziła się spokojniej.


Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA

Scott Speedster Gravel 10 Disc
www.scott.pl
cena: 6559 zł
Rama: aluminium 6061
Przedni widelec: carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: Formula Team CL (QR9x100/9x135 mm) / Syncros Race 24 Disc
Opony: Schwalbe G-One Allround Performance 700x35C (430 g, dętka 136 g)
Korby: Shimano FC-RS510 50x34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano BB-RS500 Pressfit
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-32) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano 105 FD- 5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5800-GS
Manetki: Shimano ST-RS505
Hamulce: Shimano BR-RS505, tarcze Shimano SM-RT70 160 mm
Kierownica: Syncros Creston 2.0 Flare, 420 mm, zasięg 90 mm, głębokość 145 mm
Wspornik kierownicy: Syncros RR2.0, 100 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/4”
Wspornik siodełka: Syncros RR2.5, 27,2x350 mm
Siodełko: Syncros FL2.5, stalowe pręty

Dodano: 2018-03-05

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Scott, gravel

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu