Giant od zarania miał bardzo silny team zjazdowy. Pisząc od zarania mam na myśli naprawdę pionierskie czasy, kiedy na trasach rządził Johny Tomac. Potem pojawili się inni, nie mniej znakomici zawodnicy jak np. Myles Rockwell. Po kłopotach w jakie się wpakował, jak zresztą wiele innych gwiazd DH tamtych czasów (wspomnijmy tylko Missy Giove czy Shauna Palmera) - Giantowi jak gdyby odechciało się inwestować w zawodników. Dopiero pojawienie się Dannego Harta w zespole fabrycznym zaczęło wpływać na kolejne wersje rowerów jakimi ścigają się i będą się w najbliższym czasie ścigać Mistrz Świata z 2011 – Hart, czy najjaśniejsza gwiazda południowoamerykańskiej sceny urban DH Marcelo Gutirrez. Nowa Gloria powstawała właśnie przy ich pomocy.

Nowa rama zapewnia 203 mm skoku dzięki technologii Maestro. bikeBoard nazywa to TPO – zawieszenie głównego elementu wahacza na dwóch, dość krótkich krzywkach, podobnie jak w wielowahaczowym, niezależnym zawieszeniu samochodowym. Nowy Giant Glory zbudowany jest na aluminiowej ramie ALUXX SL. Ale przecież te cechy są obecne w zjazdowych Gloriach od 2006 roku, zatem, gdzie nowości? Otóż są: 27,5” i całkiem nowa geometria.

Koła wielkości 27'5” w DH są w tym sezonie wielkim wydarzeniem i Giant, choć zwykle bardzo konserwatywny, wchodzi w tempo najbardziej radykalnych firm i manufaktur. Drugą spośród nowości jest dopasowana do średnicy kół całkiem nowa w Giancie geometria. Można ją podsumować dwoma słowami - „niska i długa”.

Poniżej podsumoanie zastosowanych technologii, więcej informacji znajdziecie we wrześniowym bikeBoardzie.

1. FLUIDFORM
Surowe rury ALUXX SL zostały przetworzone wieloma skomplikowanymi procesami które wpłynęły na wytrzymałość (rozciąganie), obniżenie masy (skrawanie w miejscach małych obciążeń i kształtowanie (tłoczenie).

2.GUSSET FREE
Giant był pionierem w tej dziedzinie i doskonali proces drastycznego tłoczenia i kształtowania poszczególnych rur. Pozwala ono uzyskać stabilność punktów łączenia rur na poziomie ram z dospawanymi płytkami wzmacniającymi bez dodawania elementów i zwiększania masy ramy.

3. MEGADRIVE
Precyzyjnie zaprojektowana dolna rura ramy o lekko kwadratowym przekroju pozwala uzyskać nieprzeciętną sztywność główki oraz odporność na siły wywołane pedałowaniem.

4.POWERCORE
Potężna mufa suportu wspiera mocowanie dolnej krzywki wahacza i wyróżnia się w pełni zintegrowana mufą suportu 92 mm. Asymetryczny wahacz jest bardziej odporny na siły wywołane naprężaniem łańcucha.

5. OVERDRIVE
Giant zrezygnował z niepopularnego rozwiązania Overdrive 2 i poprzestał na sterówce 1 1/8 – 1,5”. dzięki temu bez przeszkód można korzystać z mostków innych producentów.

6. MAESTRO
Krótkie krzywki wahacza zaosiowane są w czterech miejscach. Giant twierdzi, że to najbardziej aktywne wśród efektywnych zawieszeń rowerowych.

7. PUCHAROWA GEOMETRIA 27,5”
Agresywna geometria z kątem główki 63° i dłuższym rozstawem osi, zaprojektowana przy współudziale zespołu Giant Factory Off Road uczestniczącego w pucharach świata.

Dodano: 2014-08-04

Autor: Miłosz Kedracki, zdjęcia: Sterling Lorence

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920