
GIANT 2015: GLORY 27,5"
Nowa rama zapewnia 203 mm skoku dzięki technologii Maestro. bikeBoard nazywa to TPO – zawieszenie głównego elementu wahacza na dwóch, dość krótkich krzywkach, podobnie jak w wielowahaczowym, niezależnym zawieszeniu samochodowym. Nowy Giant Glory zbudowany jest na aluminiowej ramie ALUXX SL. Ale przecież te cechy są obecne w zjazdowych Gloriach od 2006 roku, zatem, gdzie nowości? Otóż są: 27,5” i całkiem nowa geometria.
Koła wielkości 27'5” w DH są w tym sezonie wielkim wydarzeniem i Giant, choć zwykle bardzo konserwatywny, wchodzi w tempo najbardziej radykalnych firm i manufaktur. Drugą spośród nowości jest dopasowana do średnicy kół całkiem nowa w Giancie geometria. Można ją podsumować dwoma słowami - „niska i długa”.
Poniżej podsumoanie zastosowanych technologii, więcej informacji znajdziecie we wrześniowym bikeBoardzie.
1. FLUIDFORM
Surowe rury ALUXX SL zostały przetworzone wieloma skomplikowanymi procesami które wpłynęły na wytrzymałość (rozciąganie), obniżenie masy (skrawanie w miejscach małych obciążeń i kształtowanie (tłoczenie).
2.GUSSET FREE
Giant był pionierem w tej dziedzinie i doskonali proces drastycznego tłoczenia i kształtowania poszczególnych rur. Pozwala ono uzyskać stabilność punktów łączenia rur na poziomie ram z dospawanymi płytkami wzmacniającymi bez dodawania elementów i zwiększania masy ramy.
3. MEGADRIVE
Precyzyjnie zaprojektowana dolna rura ramy o lekko kwadratowym przekroju pozwala uzyskać nieprzeciętną sztywność główki oraz odporność na siły wywołane pedałowaniem.
4.POWERCORE
Potężna mufa suportu wspiera mocowanie dolnej krzywki wahacza i wyróżnia się w pełni zintegrowana mufą suportu 92 mm. Asymetryczny wahacz jest bardziej odporny na siły wywołane naprężaniem łańcucha.
5. OVERDRIVE
Giant zrezygnował z niepopularnego rozwiązania Overdrive 2 i poprzestał na sterówce 1 1/8 – 1,5”. dzięki temu bez przeszkód można korzystać z mostków innych producentów.
6. MAESTRO
Krótkie krzywki wahacza zaosiowane są w czterech miejscach. Giant twierdzi, że to najbardziej aktywne wśród efektywnych zawieszeń rowerowych.
7. PUCHAROWA GEOMETRIA 27,5”
Agresywna geometria z kątem główki 63° i dłuższym rozstawem osi, zaprojektowana przy współudziale zespołu Giant Factory Off Road uczestniczącego w pucharach świata.
Dodano: 2014-08-04
Autor: Miłosz Kedracki, zdjęcia: Sterling Lorence
Reklama