Prezentuje się bojowo. Matowe malowanie, transparentne akcenty, szeroka kierownica przekazują informację, że nie jest to zwykły weekendowy wycieczkowiec.

Testowaliśmy elkę i okazała się być dużą Elką. Testerzy sugerowali, że minimalny wzrost jeżdżącego to 180 cm i wszyscy niżsi powinni decydować się na mniejszy. Superior oferuje szeroki wybór rozmiarów i warto skupić się w momencie doboru. Długą górną rurę łatwo się wyczuwa. Mimo efektownego podgięcia rury podsiodłowej tylny trójkąt jest dość długi i szeroko rozstawia osie. Na szczęście główka ma rozsądne wymiary i XP 919 ma dość nisko umocowaną kierownicę.

Prowadzenie
Prowadzenie Superiora zostało bardzo wysoko ocenione przez naszych testerów. Można powiedzieć w skrócie - bardzo pewnie. Testerzy stwierdzali, że rower jest w stanie pokonać wszystko, co tylko napotka na swojej drodze. Testy przebiegały w koszmarnie złych warunkach pogodowych, a oni nie marudzili i na pół łysych gumach dawali radę w śniegu, i w błocie. To efekt wyważonej geometrii i dużych odstępów pomiędzy osiami. Przy szybkiej jeździe jest tylko lepiej. Mimo wszystko ten dość długi zestaw optymalnie (…).

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2015 (gdzie kupić)

Możesz tez kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Superior XP 919
cena: 4 999 zł
Omega Sport www.superiorbikes.eu
Współczynnik bB: 100 g za 43 zł
Rama: aluminium X6 Ultralite
Rozmiary: 27.5” - XS/14”, S/15.5”, M/17.5”, L/19”; 29” - M/17.5”, L/19”, XL/21”
Rozmiar testowany: 488 mm – L (29”)
Baza kół: 1116 mm
Długość tylnego widelca: 441 mm
Długość górnej rury: 623 mm
Wysokość osi suportu: 318 mm
Wysokość kierownicy: 995/985 mm , mostek na +/- do tego 15 mm podkładek
Kąt główki ramy: 70.8°
Kąt rury podsiodłowej: 73.2°
Masa kompletnego roweru: 11 750 g*
Masa ramy: 1800 g
Masa przedniego koła: 1830 g
Masa tylnego koła: 2410 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shock TK Gold 30 Solo Air, aluminiowa stozkowa rura sterowa (1841 g)
Piasty/Obręcze:: Shimano Deore HB/FH-M615 / Weinmann U28 Disc Race
Opony: Schwalbe Thunder Burt Performance DC 29x2.1” , 466 g , dętka:179 g
Korby: Shimano SLX FC-M675 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB70 (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz
Łańcuch: FSA CN-910
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M616
Przerzutka tył: Shimano Deore XT RD-M786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano BL/BR-M395 , tarcze:Shimano SM-RT54-S/M 180/160 mm
Kierownica: ONE Race , 31.8x710 mm
Wspornik kierownicy: ONE Race , 90 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit 1.5E ZS No.57E 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: ONE Race , 31.6x390 mm
Siodełko: Fi:zi'k Nisene Mg
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-05-08

Autor: Tekst: Michał Urbankowski i Michał Woźniczka, foto: Piotr Staroń, jedzie: Krzysiek Ambrozik

Tagi: Superior, Superior XP 919

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu