Geometria Wiliera jest specyficzna, a rozmiarówka zaniżona. Przy moim wzroście 182 cm zazwyczaj jeżdżę na L-kach, w niektórych markach nawet na M-kach. Testowe Cento było w rozmiarze XL i okazało się na mnie tylko minimalnie za duże. Generalnie Cento jak na rower aero jest dość krótki, ale przez to oferuje pozycję niską i zwartą, bardzo aerodynamiczną.

Odczucia jazdy są niebywałe - rower świetnie przyspiesza z każdym naciśnięciem na korby. To istny król prędkości, a jego kluczową zaletą jest łatwość utrzymania wysokiego tempa. Testowany przez nas rower miał najwyższej klasy koła Campagnolo z łożyskami ceramicznymi. Kręcą się niebywale lekko a ich zróżnicowany profil (35 mm w przednim i 50 mm w tylnym) poprawia właściwości aerodynamiczne bez wprowadzania nerwowości podczas silnych bocznych podmuchów wiatru.


Napęd to Campagnolo Record 2x12, tegoroczna nowość. Jego szczegółowy test opublikowaliśmy w poprzednim numerze bB#8/2018, dlatego tutaj odniosę się tylko do konfiguracji przełożeń. W testowym rowerze zastosowane zostały kompaktowe zębatki, szkoda, bo przy możliwościach roweru w płaskim terenie cały czas trzeba (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2018. Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA
Wilier Triestina Cento 10 Air
Wertykal, www.wertykal.com
Rama: carbon Monocoque 60Ton
Przedni widelec: carbon Monocoque 60Ton, stożkowa, carbonowa rura sterowa
Koła: Campagnolo Bora Ultra 35/50
Opony: Continental Grand Prix 4000S
II 700x25C (220 g, dętka 99 g)
Korby: Campagnolo Record 12 speed 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Campagnolo Ultra-Torque
Kaseta: Campagnolo Super Record 12 speed (11-32) 12-rz.
Łańcuch: Campagnolo Super Record 12 speed
Przerzutka przód: Campagnolo Record 12 speed
Przerzutka tył: Campagnolo Record 12 speed
Manetki: Campagnolo Record 12 speed
Hamulce: Campagnolo Record 12 speed
Kierownica: Wilier Alabarda, 420 mm, zasięg 70 mm, głębokość 126 mm
Wspornik kierownicy: zintegrowany, 110 mm
Łożyska sterów: Ritchey Pro 1i1/8-1i1/2”
Wspornik siodełka: Ritchey Pro custom Cento1Air
Siodełko: Selle San Marco Squadra

Dodano: 2018-09-12

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Maciej Patrzałek, Miłosz Kedracki

Tagi: wilier

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920