Merida One-Sixty pozostawiła po targach Eurobike całkiem miłe wspomnienia, głównie ze względu na bardzo płynnie działające zawieszenie. Dlatego też ucieszyliśmy się na kolejne spotkanie, tym razem z nieco uboższą, ale i jedyną dostępną na polskim rynku wersją 7.600.


Rama wzbudza spore zainteresowanie ze względu na wzornictwo – kształty i śmiałą kolorystykę. Dzięki zawieszeniu vpk zapewnia 160 mm płynnego skoku. W pośrednim rozmiarze goła rama waży dość sporo, ale nadrabia zabójczą sztywnością. Rzadko które rowery aż w takim stopniu wybijają się na tle konkurencji. Testowany rozmiar M jest zauważalnie niższy niż w podobnych rowerach konkurencji. Pozycja za kierownicą jest odpowiednia dla rowerzysty o wzroście około 180 cm, dlatego większość testerów narzekała na zbyt krótką sztycę lub za mały jej skok. Trochę dziwi zbyt wąska jak na ten typ roweru kierownica, brakuje co najmniej 2 cm. (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2015

Możesz też kupić e-wydanie

Regulowana sztyca - choc tylko w wersji Michael "chwyt za krocze" Jackson, czyli bez manetki

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Merida One-Sixty 7.600
cena: 9 990 zł
Merida Polska www.rowerymerida.pl
Współczynnik bB: 100 g za 64 zł
Rama: aluminium Prolite 66, hydroformowane
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: 430 mm – M
Baza kół: 1198 mm
Długość tylnego widelca: 442 mm
Długość górnej rury: 605 mm
Wysokość osi suportu: 337 mm
Wysokość kierownicy: 990/986 mm , mostek na +/- do tego 20 mm podkładek
Kąt główki ramy: 65,4°
Kąt rury podsiodłowej: 73,8°
Masa kompletnego roweru: 15 700 g*
Masa ramy: 3270 g (bez dampera) 3770 g manetki, pancerze i linki
Masa przedniego koła: 2220 g
Masa tylnego koła: 3210 g
Skok amortyzacji: przód -160 mm, tył-160 mm
Przedni widelec: Suntour Auron LO-RC 27.5, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1956 g)
Damper Rock Shox Monarch R plus (373 g)
Piasty/Obręcze: Formula (15 mm / 12x142 mm) / DT Swiss 533d
Opony: Maxxis High Roller II Exo TR 27.5x2.3” / High Roller II Exo ST 27.5x2.4” (880 g /1290 g, dętka:144 g)
Korby: Shimano Deore FC-M615 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB51 (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC Z10
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M616
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M616
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano BL-M516/BR-M447 , tarcze: Shimano SM-RT54/64 203/180 mm
Kierownica: Merida Pro , 31.8x740 mm
Wspornik kierownicy: Gravity Light , 45 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8' – 1i1/2''
Wspornik siodełka: Kind Shox Super Natural , 31.6x400 mm
Siodełko: Merida Sport 1
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-01-16

Autor: Tekst: Szymon Janik, foto: Piotr Staroń

Tagi: full, Merida

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu