Muszę to powiedzieć już na samym początku, topowy ścigacz XC ze stajni B’TWINA wyjątkowo przypadł nam do gustu, mimo kół 27.5”.


Najciekawszym elementem jest oczywiście rama. Podsumowałbym ją jako wygodną, ale sportową. Dobrze dobrana do kół 27,5” szerokość kierownicy oraz kąty sprawiły, że pozycja na rowerze jest optymalnie wyciągnięta. Zorientowana na efektywność, lecz bez bólu w krzyżach. Technologicznie też jest dobrze. Wszystko to, co potrzebne rasowej ramie, w B’TWINIE zostało uwzględnione. Rafal jest nawet gotowy na zastosowanie elektrycznego sterowania napędem, co u konkurencji nie jest powszechne. Rower prowadzi się bardzo zgrabnie i w żadnym aspekcie nie można powiedzieć złego słowa. Jedynym elementem spornym jest dla nas sztywność ramy. Dla jednych będzie zbyt twarda, a dla innych optymalna. Osobiście wolałbym opcję lepiej tłumiącą drgania. Pod górę rower idzie perfekcyjnie i ni e ma najmniejszego problemu z manewrowaniem przy niskich prędkościach. Zestaw napędowy dobrany idealnie zarówno do XC, jak i maratonów. Moim zdaniem zastosowanie 11-rzędowej kasety z korbą dwurzędową ma sens właśnie tylko z blatami 26- 36, co podkreślali również inni nasi testerzy. Taki zestaw daje nam kopa w terenie, zapewniając moc i gwarantując wystarczająco miękkie przełożenia na bardzo długie podjazdy. Dodatkowo w zestawie znalazła się kaseta 40 z., dzięki której przełożenia są ciaśniej stopniowane. Na zjazdach nie czuć ułomności mniejszych kół, wręcz przeciwnie. Węższa kierownica powoduje, że łatwiej jest nam się zmieścić między przeszkodami, a rower wydaje się być bardzo płynny w prowadzeniu. Na pętli XC, czyli w naturalnym środowisku Rafala, można naprawdę wiele i z każdym kolejnym przejazdem odkrywałem (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 10/2016 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu


B’TWIN RAFAL 760
Cena: 8299 zł
Decathlon www.decathlon.pl
Rama: carbon
Rozmiary: M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 11 080 g*
Masa ramy: 1395 g
Masa przedniego koła: 2000 g
Masa tylnego koła: 2510 g
Przedni widelec: RockShox Reba RL Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1651 g)
Koła: Mavic Crossride (15x100 / 12x142 mm)
Opony: Hutchinson Cobra TubelessReady Hardskin 27,5x2,25” (747 g, dętka 246 g)
Korby: Shimano FC-MT700-2 36-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano Press-Fit
Kaseta: Shimano XT CS-M8000 (11-40) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M8020-L
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000 SGS
Manetki: Shimano XT SL-M8000
Hamulce: Avid Code R, tarcze Avid G2CS 160 mm
Kierownica: B’Twin, 680 mm
Wspornik kierownicy: B’Twin, 90 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: B’Twin Competition Carbon UD, 27,2x400 mm
Siodełko: Fi’zi:k Tundra, magnezowe pręty
Pedały: -

Dodano: 2016-10-07

Autor: Tekst: Michał Woźniczka, zdjęcia: Maciej Patrzałek

Tagi: 27,5", B'Twin

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB