Rok temu postanowiłem złożyć wyjątkowy rower, na którym będę ścigał się w maratonach. Ale założenie było takie, że bazą będą komponenty wyprodukowane w Polsce przez nasze rodzime marki. Cały czas ewoluuje i zmienia się, a oto jak subiektywnie go oceniam. Dla równowagi publikujemy obiektywnie pozyskane w naszym laboratorium informacje, ale efekt dla mnie jest co najmniej zadowalający.

WRAŻENIA Z JAZDY
Został stworzony by być jak najlepszy w górach, więc w płaskim terenie brakuje mu nieco prędkości, zwłaszcza jeśli większość wyścigu jedzie się w peletonie ze średnią ponad 30 km/h. Przez zastosowanie napędu 1x11 przy takich prędkościach używa się wyłącznie najtwardszego przełożenia i wysokiej kadencji co zmniejsza żywotność kasety. Pozycję ustawiłem niską i umiarkowanie wyciągniętą. Dzięki temu rower jest bardzo efektywny. Na podjazdach jego podstawową zaletą jest dynamika. Rower odjeżdża przy każdym mocniejszym naciśnięciu na pedały. Na długich wzniesieniach sportowa pozycja i bardzo niska masa pozwala na rozwijanie wysokich prędkości i budowanie przewagi nad rywalami. Pomimo płaskiego kąta podsiodłowego nie miałem większego problemu z utrzymaniem optymalnej kadencji. Jedynym problemem jest (...)

Kuba Sikorski to prawdziwy pasjonat. Od zawsze w centrum jego zainteresowań były ramy, najpierw aluminiowe, potem z wstawkami węglowymi w rurze podsiodłowej, a następnie w pełni carbonowe. Marka Sikorski Cycles od zawsze wprowadzała nowoczesne rozwiązania. W 2011 powstał w pełni carbonowy full XC na kołach 29”. Rama wykonana jest z włókien węglowych, a klient może wybrać jeden z czterech rodzajów materiałów: Toray 800, Toray 1000 i T M30/40. Masa oscyluje w granicach 990 do 1140 g. Za firmą nie stoi wielki kapitał finansowy, ale wiedza i ciężka praca kilku osób.

absoluteBLACK ma co prawda siedzibę w Londynie, ale komponenty produkowane są pod Opolem, a następnie jadą do UK do anodowania. Marka założona przez Marcina Golca odniosła ogromny sukces nie tylko na lokalnym rynku, ale doceniły ją takie brandy jak kultowy Tune. Ich korby seryjnie sprzedawane są z zębatkami absoluteBLACK. Ja doceniam ich lekkość, unikalny kształt zębów oraz świetny design.

Komponenty Soul Kozak produkowane są w Świdniku. Założyciel firmy Mariusz Kozak to pasjonat kolarstwa i w przeszłości czynny zawodnik. Cała przygoda zaczęła się od zaprojektowania środka suportu, który uzyskał patent w 1999 roku. W 2000 roku powstał i został opatentowany amortyzator zjazdowy powietrzno – powietrzny. Potem przyszedł czas na najlżejszą na świecie przednią piastę ważącą zaledwie 59 g.

Sztyca JBG 2 DPS to najbardziej ekskluzywny element tej maszyny, jednocześnie w największym stopniu wpływający na możliwości roweru na zjazdach. Została zaprojektowana przez Mariusza Michałka, zawodowego kolarza z JBG2 Professional MTB Team.


Cały test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA
Sikorski Cycles, www.sikorskicycles.eu
Rama: carbon
Przedni widelec: RockShox SID World Cup, carbonowa stożkowa rura sterowa (1510 g)
Piasty / Obręcze: Soul Kozak 824 / 932 (15x100 / 12x142 mm) / No Limited XC29 X Light
Opony: Schwalbe Rocket Ron EVO Snakeskin Addix Speedgrip (603 g)
Korby: Shimano XTR FC-M980 / Absolute Black Oval 36 z. (175 mm)
Łożyska suportu: KCNC Press-Fit
Kaseta: Shimano XT FC-M8000 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG900-11
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M9000-GS
Manetki: Shimano XT SL-M8000
Hamulce: Avid XX, tarcze Idqidao 160 mm
Kierownica: 3T Exsero Team, 700 mm
Wspornik kierownicy: Boplight, 9 0 m m
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: JBG 2 DPS 60 mm, 27,2 mm
Siodełko: Bontrager Montrose Pro, carbonowe pręty

Dodano: 2018-02-12

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcie: Wiktor Bubniak / Cyklokarpaty.pl

Tagi: hardtail, Sikorski

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści