Przygodę z nowym Hackerem 27,5’’ rozpoczęliśmy w słowackich Tatrach. Wymagający teren wycisnął z roweru i testującego ostatnie poty. Kolejne testy odbyły się na Podhalu, z Giewontem za plecami. Trasy godne rowerów enduro ze sporym skokiem, a my tu na Hackerze... Nie ma zmiłuj! Na zakończenie pozostało mu wykazać się na ubitych i szybkich trasach pod Krakowem oraz w czeskich Jesenikach.

Przy adaptacji Hackera do kół 650b Słowakom udało się zachować zdumiewająco dużo pozytywnych cech 26”. Przedni trójkąt wykonano w technologii monocoque przy minimalnie zmodyfikowanych formach produkcyjnych ramy 26”. Dzięki bardzo dobrej geometrii siedzimy pewnie, a nasz ciężar jest rozłożony niemal wzorowo.
Nawet na bardzo stromych podjazdach łatwo można dociążyć przód i nie wymaga to od nas „czołobitności”, niezbędnej zazwyczaj w rowerze 26”. Hacker 50 jest przy tym niemal tak samo zwinny, jak na małych kołach. Natomiast zasługą większego koła jest lepsza zdolność pochłaniania wibracji z nadzianych kamieniami i korzeniami tras. Na stromiznach objawia się ryzykowny dobór przełożeń. Najmniejsza koronka korby jest spora i w połączeniu z kasetą (11-32 z.) powoduje, że (...)

Pełny test znajdziecie w magazynie bikeBoard 3/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Kolekcja KELLYS 2014 w katalogu on-line 2014

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Kellys Hacker 50
Cena: 8399 zł
Rama: carbon
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: 500 mm – L
Baza kół: 1105 mm
Długość tylnego widelca: 425 mm
Długość górnej rury: 610 mm
Wysokość osi suportu: 310 mm
Wysokość kierownicy: 1040 / 1015 mm (mostek na plus/minus w tym 25 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70,4°
Kąt rury podsiodłowej: 73,8°
Masa kompletnego roweru: 10490 g*
Masa ramy: 1460 g
Masa przedniego koła: 1910 g
Masa tylnego koła: 2410 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float O/C CTD Evolution Series, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1720 g)
Koła: Mavic Crossone Disc 27.5 (oś 15 mm)
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance Line 27,5x2,25”, 560 g , dętka:210 g
Korby: Shimano XT FC-M785 40-28 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB70 (68 mm)
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-32) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M676
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675, tarcze: Shimano SM-RT66 160 mm
Kierownica: KLS Race, 31,8x630 mm
Wspornik kierownicy: KLS Race, 110 mm
Łożyska sterów: KLS Race 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: KLS Race 31,6x350 mm
Siodełko: Fi'zi:k Gobi XM
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-03-05

Autor: Tekst: Kuba Świderski

Tagi: hardtail, Kellys

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap