
Kram z napędami
Na dziś można jednak powiedzieć, że hegemonia najsilniejszych brandów słabnie. Obserwujemy to w wielu rowerach seryjnych wyposażonych w elementy napędu, które zawsze pochodziły od największych. Dziś mali gracze ośmielają się produkować także takie elementy napędu jak kasety, ale nawet przerzutki czy manetki kusząc nowymi możliwościami, ceną czy też zwiększeniem funkcjonalności poprzez zwiększenie ilości przełożeń.
W tym artykule zgłębiamy te egzotyczne rewiry, ale uwaga, choć jesteście przyzwyczajeni, że nasze opisy powstają dopiero po próbach i testach w naszym labie czy dokonane przez redakcję, tym razem odstąpiliśmy od tej zasady, o czym lojalnie informujemy.
Cały artykuł znajdziecie w bikeBoard 1-2/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.
Po zeszłorocznej premierze modułowych mechanizmów korbowych MTB, hiszpańska marka zrobiła kolejny krok i zaprezentowała wersję szosową. Jej nazwa ALDHU to skrót od Alpe d’Huez, czyli jednej z najtrudniejszych przełęczy jakie pokonują kolarze podczas Tour de France. Skojarzenie nie jest przypadkowe i ma nawiązywać do wyścigu wygranego w 2008 roku przez Carlosa Sastre, który używał wówczas wyprodukowanych przez Rotor korb z zębatkami Q-Ring. ALDHU zaprojektowane zostały według tej samej koncepcji co wersje górskie - kluczowe części składowe, takie jak ramiona, oś oraz zębatki wraz z mocowaniem, stanowią osobne elementy i mogą być komponowane zgodnie z indywidualnymi potrzebami użytkownika.(...)
MICROSHIFT
W ubiegłym roku Microshift pokazał swoją pierwszą “jedenastkową” górską grupę XCD. Na bazie tych doświadczeń prezentuje tańszą opcję XLE 11 i to od razu z kasetą 11-46. W skład grupy wchodzi manetka, przerzutka (z hamulcem wózka) i wspomniana kaseta dostępna również w opcji 11-42 i 11-40. Cena kompletnej grupy z kasetą 11-42 to 199 euro
NOW8 TECHNOLOGY
Sporą kolekcję 11-to rzędowych kaset kompatybilnych z Shimano znaleźliśmy też na Eurobikowym stoisku tej marki. Naszą uwagę zwrócił oczywiście model BAZO50 ze względu na oferowany zakres 11-50. Ważąca 521 g kaseta kosztuje 112 (czarna) lub 123 euro (srebrna). Kasetę może obsłużyć standardowa przerzutka Shimano do napędów 11-rzędowych. Konieczne jest tylko (...)
3T
Projektując kolejny, jedyny w swoim rodzaju rower, niepokorni projektanci 3T przyjęli bardzo radykalne założenia dotyczące aerodynamiki. Prześwity na grubość trzech ziaren piasku pomiędzy oponami a elementami ramy to tylko jeden z przykładów i znak rozpoznawczy Strady. Jednak w poszukiwaniu rozwiązań mających zapewniać optymalne własności aerodynamiczne dobór wszystkich elementów i sama koncepcja idzie daleko dalej. Obejmuje ona także napęd, z którego postanowiono pozbyć się… przedniej przerzutki. Specjaliści z 3T twierdzą, że konfiguracja z jednym blatem jest mniej kłopotliwą i bardziej aero! (...)
BIKEIN
Napęd MTB 1x12 kompatybilny z shimanowskimi piastami za niecałe 200 dolców? Chińska firma Bikein twierdzi, że to możliwe i prezentuje komponenty z serii S-Ride 500. Kaseta oferowana jest w dwóch kombinacjach 11-46 i 11-50. W obu przypadkach stopniowanie dziesięciu przełożeń jest identyczne (11-13-15-17-19-21-24-28-32-36), różnice polegają na (...)
SUNRACE
Marzenia o Eaglu często rozbijają się o takie detale jak piasta, do której nie robią bębenka XD, albo brak ośmiu stów na kasetę. W takich sytuacjach Sunrace idzie z odsieczą, ponieważ zrobił kasetę o dwunastu rzędach z zębatkami 11-50, którą można założyć na normalny bębenek Shimano. Na Sunrace można zaoszczędzić nawet (...)
RESPONSE
Jeśli brzydzisz się podchodzeniem, a kaseta z największym trybem 42 ci nie wystarcza, to pewnie już czytałeś nasze testy OneUp Shark (50 z.) czy Wolftooth 49. Ale jeśli twoja kaseta ma tryb 46 z. Response przygotował do niej „turbotryb” Ranger z 52 zębami! Można w ten sposób uzyskać (...)
Cały artykuł znajdziecie w bikeBoard 1-2/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.
Dodano: 2018-01-16
Autor: Paweł Kisielewski, Rafał Czarkowski
Reklama