Pierwsza generacja rowerów aero wydawała się być skokiem na kasę, a przekonanie o konieczności wyspecjalizowanego roweru dla sprinterów nie było powszechne. Wraz z upływem czasu walory przekonały jednak odbiorców i zawodników do stosowania tego typu rowerów także w sytuacjach gdzie aerodynamika sprzętu nie ma pierwszorzędnego znaczenia.

Rozliczne badania udowodniły, że aerodynamika ma znaczenie także w przypadku prędkości mniejszych niż 40 km/h, choć istotnie powyżej tej bariery jej wpływ na rezultaty zawodników robi się przeważający. W tym roku firmy kończą sprzedaż poprzedniej generacji szosówek aero i obserwujemy wysyp nowych konstrukcji.


Dotarliśmy do dokumentów Treka przygotowanych przez Tima Hartunga, Paula Hardera i Alexa Bedinghausa – inżynierów i projektantów Treka, w których autorzy opisują proces powstawania i założenia projektowe nowej wersji Madone. Wydają nam się o tyle ciekawe, że postanowiliśmy zacytować pewną część tego bardzo szczegółowego opracowania, ponieważ opisuje nie tylko zaangażowanie, ale i chęć zgłębiania najdrobniejszych szczegółów dla uzyskania przewagi nad konkurencją.


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2018. Możesz też kupić e-wydanie.

Dodano: 2018-09-12

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Trek Bicycle / Jake Ausel, Jim Carman

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Trek Madone SLR
Cannondale SystemSix
Wilier Triestina Cento 10 Air
Scott Foil 20 czy 20 Disc
Specialized Enduro Pro 29
Liv Intrigue Advanced 0
Giant Defy Advanced Pro 0
Canyon Grail CF SL 8.0
Romet Mustang M1