
Trek Madone SLR
Pierwsza generacja rowerów aero wydawała się być skokiem na kasę, a przekonanie o konieczności wyspecjalizowanego roweru dla sprinterów nie było powszechne. Wraz z upływem czasu walory przekonały jednak odbiorców i zawodników do stosowania tego typu rowerów także w sytuacjach gdzie aerodynamika sprzętu nie ma pierwszorzędnego znaczenia.
Rozliczne badania udowodniły, że aerodynamika ma znaczenie także w przypadku prędkości mniejszych niż 40 km/h, choć istotnie powyżej tej bariery jej wpływ na rezultaty zawodników robi się przeważający. W tym roku firmy kończą sprzedaż poprzedniej generacji szosówek aero i obserwujemy wysyp nowych konstrukcji.
Dotarliśmy do dokumentów Treka przygotowanych przez Tima Hartunga, Paula Hardera i Alexa Bedinghausa – inżynierów i projektantów Treka, w których autorzy opisują proces powstawania i założenia projektowe nowej wersji Madone. Wydają nam się o tyle ciekawe, że postanowiliśmy zacytować pewną część tego bardzo szczegółowego opracowania, ponieważ opisuje nie tylko zaangażowanie, ale i chęć zgłębiania najdrobniejszych szczegółów dla uzyskania przewagi nad konkurencją.
Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2018. Możesz też kupić e-wydanie.
Dodano: 2018-09-12
Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Trek Bicycle / Jake Ausel, Jim Carman
Reklama