Orbea w testowanym modelu daje możliwość wyboru rozmiaru kół tylko w rozmiarze M. Ja, mimo mojego niewielkiego wzrostu (164 cm), nie widzę sensu stosowania 27,5’’ w rowerze XC. Rama S dostępna jest tylko na mniejszych kołach – szkoda, dlatego zdecydowałam się na M-kę.

Za kierownicą siedzimy jak w bolidzie F1. Jest sportowo, a wyciągnięta i „atakująca” pozycja zachęca do ścigania, bez względu na to czy jesteś na maratonie, czy postanowisz gonić za napotkanym w drodze do pracy szosowcem.

Rower jest niezwykle dynamiczny i błyskawicznie reaguje na polecenia ridera. Potrzebowałam chwili aby się do tego przyzwyczaić, ale po pewnym czasie miałam wrażenie, że rower „czyta mi w myślach” w ułamku sekundy wykonując polecenia.



Orbea pokonuje podjazdy o małym i średnim nastromieniu bez mrugnięcia okiem, jednak na pionowych ściankach przednie koło odrywa się od gruntu i ciężko je odpowiednio dociążyć pedałując w siodle. Napęd Eagle działa wzorowo, kaseta w połączeniu z przednią zębatką 34 z. gwarantuje optymalny zakres przełożeń na trudne, maratońskie trasy, ale tylko dla wyśmiganego rowerzysty. Mniej zaprawionym w bojach polecam wymianę zębatki na mniejszą, co umożliwi pokonanie każdej, nawet pionowej ściany.


Cały test znajdziecie w bikeBoard 8/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Orbea Oiz M30 Eagle
Polsport, www.orbea.com
cena: 16 599 zł
Rama: carbon OMP
Przedni widelec: Fox 32 Float SC Performance Grip, aluminiowa, stożkowa rura
sterowa (1516 g)
Damper: Fox Float Elite Performance
Piasty / Obręcze: Mavic Crossmax
Opony: Maxxis Ikon Exo TR 3C MaxxSpeed 29x2.2” (669 g, dętka 172 g)
Korby: SRAM Eagle X1-1400 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM Pressfit GPX MTB
Kaseta: SRAM Eagle GX XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM Eagle
Przerzutka tył: SRAM Eagle GX
Manetki: SRAM Eagle GX
Hamulce: Shimano XT M8000, tarcze Shimano SM-RT66 180 / 160 mm
Kierownica: Race Face Ride Flat, 710 mm
W spornik kierownicy: Race Face Ride, 8 0 m m
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Race Face Ride, 31,6x375 mm
Siodełko: Selle Italia SL XC Flow

Dodano: 2018-08-07

Autor: Tekst: Paulina Opoka, zdjęcia: Maciej Patrzałek

Tagi: full, XC, Orbea

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści