Oddychaj głęboko, myślę. To tylko rower. Raz, dwa, wdech, wydech… Nie wiem jak u Was, ale u mnie marka Orbea wywołuje skojarzenia z poważnym ściganiem, dławiącym bólem wielokilometrowych podjazdów, adrenaliną na zjazdach i euforią na mecie.

Orbea zaczynała ponad 80 lat temu, a dziś Euskadi/Euskatel, nieoficjalna reprezentacja kraju Basków, gromi przeciwników na szosie. Czasu do przemyśleń miałem sporo, bo przede mną jakieś sześć godzin jazdy po pograniczu polsko-słowackim. Na każdym podjeździe miałem ochotę pedałować mocniej, na zjazdach hamować mniej, w zakręty wchodzić szybciej. Nie byłem w jakiejś szczególnej dyspozycji, ale sprzęt, na którym jechałem, naprawdę mnie motywował. Słynna Orca, do tego w topowej wersji Gold, zrobiona z najlepszego dostępnego carbonu. Rower, który startował we wszystkich największych Tourach, wygrywał etapy i jako pierwszego dowiózł na metę w Pekinie mistrza olimpijskiego, Samuela Sancheza. Przypominało mi o tym malowanie w wersji custom, nawiązujące do tego sukcesu. Cholera, na tym nie da się jechać powoli…, tylko czy sił mi starczy, jeszcze pięć godzin…

Pełen artykuł znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 8/2013 (gdzie kupić)

Poniżej prezentujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Orbea Orca Gold custom
cena 9999 zł*
Rama: carbon Gold
Rozmiary: 48, 51, 53, 55, 57, 60 cm
Rozmiar testowany: 535 mm (55 cm)
Baza kół: 987 mm
Długość tylnego widelca: 412 mm
Długość górnej rury: 555 mm
Wysokość osi suportu: 265 mm
Kąt główki ramy: 71,7°
Kąt rury podsiodłowej: 72,5°
Masa kompletnego roweru: 7360 g**
Masa ramy: 1150 g ***
Masa przedniego koła: 1060 g
Masa tylnego koła: 1550 g
Przedni widelec: Orbea Orca Gold, stożkowa, carbonowa rura sterowa (400 g)
Koła: Ritchey WCS Zeta
Opony: Hutcinson Fusion 3 (214 g, 80 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6700 52-29 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA BB30 (68 mm)
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6700 (11-28) 10-rz.
Łańcuch: Shimano Ultegra CN-6701
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6700
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6700
Manetki: Shimano Ultegra ST-6700
Dźwignie hamulcowe: Shimano Ultegra ST-6700
Hamulce: Shimano Ultegra BR-6700
Kierownica: Ritchey WCS Logic II, 31,8x440 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS 4Axis Matrix Carbon, 100 mm
Łożyska sterów: Ritchey WCS 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Orbea Orca Monolink
Siodełko: Ritchey WCS Carbon Streem
Pedały: -
* cena ramy z widelcem i sztycą
** masa podanego zestawu bez pedałów

Dodano: 2013-08-09

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, foto: Diego llorente

Tagi: szosa, Orbea

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu