Trek Roscoe 9
Rower imponował trakcją, na którą warunki terenowe miały niewielki wpływ, w błocie czy piachu jechał do przodu, sterowny i przewidywalny. Gdy droga się kończyła i trzeba było pokonać odcinek na azymut, szerokie opony plus przełożenia potrafiły zdziałać naprawę dużo. Tylko na asfalcie robiło się smutno. Wprawdzie opony toczą się zaskakująco lekko (porównywalnie do standardowych 2,3’’) jednak jazda nie ma dynamiki i prędkość nie jest imponująca. Dlatego trzeba cierpliwie „zmielić” to, co konieczne i jak najszybciej uciekać na bezdroża, czyli w naturalny habitat Roscoe.
Później Roscoe pojechał na Rychleby a testerzy pisali: moim zdaniem rower najlepiej spisuje się na budowanych szlakach typu Superflow. Jest niesamowicie zwinny, miło się na nim przeskakiwało z zakrętu w zakręt. Bandy to jego żywioł, bardzo łatwo jest go w nie “wkleić”. Udało mi s ię również pojeździć w trochę bardziej dzikim i trudniejszym terenie i Roscoe znów pozytywnie mnie zaskoczył. Podczas zjeżdżania z bardzo stromych i śliskich głazów, pozwala (...)
Przewód do sterowanej sztycy poprowadzony jest najpierw po dolnej rurze a następnie elegancko wpuszczony w rurę podsiodłową. Jak na rower przygodowy przystało, Roscoe ma otwory montażowe umożliwiające przykręcenie tylnego bagażnika.
Cały test znajdziecie w bikeBoard 11-12/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie
SPECYFIKACJA
Trek Roscoe 9, cena: 5 799 zł / Trek Bikes, www.trekbikes.com
Rama: aluminium Alpha Gold
Przedni widelec: RockShox Recon TK Solo Air, aluminiowa stozkowa rura sterowa (2217 g)
Piasty / Obręcze: Bontrager (15x110 / 9x141 mm) / Sunringle Duroc 40 S
Opony: Schwalbe
Rocket Ron Performance TLR Addix, 27.5x2,8” (972 g, dętka 225 g)
Korby: RaceFace Aeffect 28 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB52
Kaseta: Shimano SLX CS-M7000 (11-46) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000-GS
Manetki: Shimano SLX SL-M7000
Hamulce: Shimano BR-M365, tarcze Shimano SM-RT56 180/160 mm
Kierownica: Bontrager, 750 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Rhythm Comp, 50 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager 100 mm, 31,6 mm
Siodełko: Bontrager Evoke 1.5, stalowe pręty
Dodano: 2017-11-15
Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, współpraca: Marta Bosy, zdjęcia: Miłosz Kędracki
Reklama