
Specialized Enduro Pro 29
Za platformę testową posłużyła wersja Pro, co w języku polskim oznacza „na bogato”. Choć specyfikacja wyglądała na idealną, zbyt twarde zawieszenie szybko ostudziło mój entuzjazm. Okazało się, że zakres regulacji twardości sprężyny w widelcu jest znikomy, dlatego decydując się na zakup tego konkretnego modelu trzeba zadbać o poprawne dobranie twardości zawieszenia przed zakupem. Rower ma dość dużo miejsca za kierownicą, co naturalnie przekłada się na pochyloną pozycję na podjazdach.
Pozwoli dostać się na szczyt w zadowalającym czasie, dając jednak odpocząć plecom. Efektywność napędzania jest dobra, wprawione w ruch masywne koła dobrze utrzymują pęd i nie dają się z niego wytrącić nierównościom. Przy sprintach na stojąco rower zachowuje swoją geometrię, czego nie do końca się spodziewałem biorąc pod uwagę dość czuły tylny amortyzator. Na zjazdach Enduro pozwala na (...)
Inbusy schowane w rurze sterowej to rzecz, której potrzebujemy wszyscy, niezależnie od dyscypliny kolarskiej. Genialne.
Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2018. Możesz też kupić e-wydanie.
SPECYFIKACJA
Specialized Enduro Pro 29
Specialized Europe B.V. www.specialized.com
Cena: 32 399 zł
Rama: carbon FACT IS-X 11m
Przedni widelec: Öhlins RFX 36 TTX22 Coil, aluminiowa stożkowa rura (2388 g)
Damper: Öhlins TTX Coil
Piasty / Obręcze: Specialized i DT Swiss 350 (15x110 mm i 12x148 mm) / Roval Traverse Carbon 29
Opony: Specialized Butcher GRID Gripton 2BlissReady 29x2.6/2.3” (969/770 g, dętka 250 g)
Korby: SRAM DUB Descendant 30 z. (170 mm)
Łożyska suportu: SRAM DUB
Kaseta: SRAM XG-1295 Eagle (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM X01 Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle
Hamulce: SRAM Code R, tarcze SRAM Centerline 200/180 mm
Kierownica: Specialized, 800 mm
Wspornik kierownicy: Specialized Trail, 55 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Specialized Command Post Ircc 160 mm, 34,9 mm
Siodełko: Specialized Phenom Expert, pręty tytanowe
Reklama