Topowa wyścigówka od słowackiego producenta wpadła w nasze ręce tuż przed Iron Dragonem dlatego postanowiliśmy przetestować ją w warunkach bojowych, a że nie samymi wyścigami człowiek żyje odbyła też z nami dłuższą endurance’ową wyprawę.


Budowa
Na pierwszy rzut gałki ocznej Carrera robi świetne wrażenie. Ciekawe malowanie ramy oraz nietuzinkowe przekroje rur sprawiają, że rower przykuwa uwagę. Pozytywnego wrażenia dopełniają skrupulatnie dobrane kolory komponentów i dodatków sprawiając, że rower jest bardzo spójny wizualnie. Po bliższym przyjrzeniu się ramie może i nie dostrzeżemy jakiś odkrywczych rozwiązań i nowatorstwa w rękodziele carbonowym, ale jest naprawdę przyzwoicie.
Poszerzana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek oraz suport w standardzie PF30 dają odczuć, że to konstrukcja idąca z duchem czasu. Jak na swoją cenę Dema jest bogato wyposażona, mamy prawie kompletną Ultegrę, w której do pełni szczęścia zabrakło (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 10/2014 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie magazynu

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Dema Carrera 9.0
8 999 zł
Dema www.dema-bicycles.com
Współczynnik bB: 100 g za 124 zł
Rama: carbon T2T
Rozmiary: 510, 540, 570, 600 mm
Rozmiar testowany: 540 mm – M
Baza kół: 980 mm
Długość tylnego widelca: 408 mm
Długość górnej rury: 555 mm
Wysokość osi suportu: 265 mm
Wysokość kierownicy: 895 mm (mostek na -, dodatkowo 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 72,7°
Kąt rury podsiodłowej: 73,5°
Masa kompletnego roweru: 7260 g*
Masa ramy: 876 g 970 g z łożyskami suportu
Masa przedniego koła: 1070 g
Masa tylnego koła: 1480 g
Przedni widelec: Dema Carbon, carbonowa stożkowa rura sterowa, aluminiowe haki koła (370 g)
Koła: Vision T30
Opony: Maxxis Columbiere 700x23c (206 g, dętka: 96 g)
Korby: FSA Gossamer 50-34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA PressFit BB30 (73 mm)
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-6800
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800
Manetki: Shimano Ultegra ST-6800
Hamulce: Shimano Ultegra ST-6800 / FSA Gossamer Pro
Kierownica: FSA Omega , 31.8x420 mm
Wspornik kierownicy: FSA SL-K Light , 110 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40ACB1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: FSA SL-K , 31.6x350 mm
Siodełko: Selle San Marco Concor Dynamic
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-10-07

Autor: Tekst: Gracjan Szlagor, foto: Piotr Staroń

Tagi: szosa, Dema

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap