Lux jest fantastycznie efektywny na podjazdach. Zawieszenie zaprojektowane do napędu 1x z damperem RockShox Deluxe RLR bardzo dobrze radzi sobie nawet bez blokady. Jej uruchomienie przyspiesza zdobywanie wysokości głównie dzięki efektowi psychologicznemu – czucie podłoża i każdego leżącego na nim kamyczka daje wrażenie, że rower stał się jeszcze szybszy.

Manetka obsługująca naraz 2 linki – prowadzącą do widelca i do dampera, działa dość ciężko nawet w nowym egzemplarzu. To cecha, która łączy rowery wszystkich marek z dźwigniami Rock Shox OneLoc, ale warto z nią żyć. W wirażach Lux jest zwinny i wydaje się mniejszy, niż wskazuje metryczka. Na zjazdach progresywną naturę zawieszenia osiągnięto nie przez dodawanie tokenów do dampera, tylko przez przemyślaną geometrię wahacza. Jedzie jakby miał 10-20 mm więcej skoku i nawet z komfortowym SAGiem dobicie może się zdarzyć tylko w razie dużego błędu w technice jazdy.


Kiedy nachylenie rośnie powyżej 15% trzeba mocno dociskać kierownicę, bo przednie koło ma tendencję do odrywania się od ziemi. W trudnym terenie Lux wymaga skupienia, choć opuszczana sztyca bardzo pomaga w manewrowaniu rowerem na zjazdach. Szczególnie dobrze wchodzi w dłuższe łuki. SID World Cup jest bodaj najbardziej utytułowanym amortyzatorem w historii – nie jest to najbardziej czuły widelec, ale oferuje najlepszy kompromis pomiędzy trakcją, komfortem i sztywnością (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 8/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
Canyon, www.canyon.com
cena: 25 702 zł
Rama: carbon
Przedni widelec: Rock Shox SID WC DebonAir, carbonowa stożkowa rura sterowa (1445 g)
Damper: Rock Shox Deluxe DebonAir
Koła: Reynolds Black Label XC Carbon (15x110 i 12x148 mm)
Opony: Maxxis Ikon Exo TR 3C MaxxSpeed 29x2.2” (669 g, mleko)
Korby: SRAM XX1 Eagle Carbon 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM Dub Pressfit
Kaseta: SRAM XG-1295 Eagle (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM XX1 Eagle
Przerzutka tył: SRAM Eagle XX1
Manetki: SRAM Eagle XX1
Hamulce: SRAM Level ULT, tarcze SRAM CLX 180/160 mm
Kierownica: Canyon H20 Flat CF, 720 mm
Wspornik kierownicy: Canyon V14, 80 mm
Łożyska sterów: Canyon / Across 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kind Shock LEV Si 100 mm, 30,9 mm
Siodełko: Selle Italia SLR Lite, pręty Manganse

Dodano: 2018-08-06

Autor: Tekst: Maciek Machowski, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: full, XC, canyon

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu