Francuski producent rowerów wypuszcza na rynek nowy model do MTB. Obok istniejącego już X-Control, ma to być kolejny full przeznaczony do XC/Maraton.
Na czym polega różnica?
Lapierrre wyposażył X-Flow w 120 mm skok (przód/tył) i zawieszenie Pendbox, znane do tej pory ze zjazdowych modeli tej firmy. Jak podaje producent, technologia „płynnego suportu” umożliwia zachowanie efektywnego pedałowania przy równoczesnej amortyzacji wstrząsów. Ma to być sprawdzony sposób na zwiększenie wydajności jazdy i poprawę funkcjonowania zawieszenia. Do tego celu użyty został specjalnie zaprojektowany damper Fox.
Biorąc pod uwagę przeznaczenie X-Flow, zastosowanie 120 mm skoku wydaje się kontrowersyjne. Lepiej spisałby się w roli klasycznego ścieżkowca All Mountain, który pozwoli na komfortowe i dynamiczne pokonywanie terenu. Może jednak okazać się idealnym rozwiązaniem dla tych zawodników, którym brakuje 2 cm dodatkowego ugięcia, a szybkie pokonywanie podjazdów nie jest najistotniejsze.

W ofercie pojawi się szeroka gama dostępnych modeli. Trzy w pełni karbonowe oraz cztery aluminiowe wersje ramy (alu 7005), umożliwią dobór roweru w zależności od ceny i zaawansowania sprzętowego. Każda rama będzie posiadać system wewnętrznie prowadzonych linek. Poszerzana główka ramy, umożliwia montaż amortyzatorów z 1,5” podstawą rury sterowej. Na razie nie ma modelu z 29” kołami.

Najwyższy model, X-Flow 912, posiada 10-cio biegowy napęd Shimano XTR. Zastosowanie trzech tarcz korby (24x32x42) zamiast dwóch, ponownie zdradza raczej użytkowy niż rywalizacyjny charakter całego roweru. Za amortyzacje odpowiada widelec Fox 32 RLC i damper Fox RP2. Użyte zostały także komponenty Ritchey WCS i siodełko Fizyk Gobi. Rower osadzony będzie na Crossmaxach SLR, a za hamowanie odpowiadać będą lekkie hamulce Formula R1 (160/180 mm).

Rower wydaje się być dobrym narzędziem walki w trudnym terenie. Zastosowanie wytrzymałych komponentów powinno gwarantować jego niezawodność w każdych warunkach. X-Flow to rower dla ludzi, którzy szukają kompromisu między rowerem do XC, a All Mountain. Niekoniecznie by zwyciężać, ale by cieszyć się z jazdy.

Dodano: 2011-11-26

Autor: Źródło – bikeBoard (JŚ)

Tagi: full, enduro, carbon, 3x10, Lapierre

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap