
Romet Mustang 29 1
Rower występuje tylko w trzech rozmiarach, co ma duży wpływ nie tylko na wybór odpowiedniej wielkości ramy, ale również na charakterystykę jazdy. Testerzy, którzy jeździli na tej maszynie, znacznie różnili się wzrostem. Jeden z nich miał 182 cm i w zasadzie pasował mu rozmiar 19 a nawet 21”, pozostali mierzyli od 170 do 173 cm. Dzięki długiej sztycy (400 mm) wszyscy byli w stanie jeździć na tym samym rozmiarze. Dla najwyższych rower był krótki, co skutkowało zwartą i dość wysoką pozycją. Wynika to również z minimalnej wysokości kierownicy wynoszącej 995 mm nad podłożem.
Romet na płaskim terenie jest całkiem efektywny i łatwo daje się rozpędzić do przyzwoitych prędkości mimo opon z grubym bieżnikiem. W dużej mierze to zasługa napędu 3x9 z. oferującego sporo szybkich biegów. Niestety trójrzędowa korba komplikuje dobór optymalnego trybu na kasecie. Wynika to z małego zakresu przełożeń kasety i wymaga częstych manipulacji manetką przedniej przerzutki. Na szczęście napęd 3x9 jest jedynym utrudnieniem w sportowej jeździe. Pod górę rower jedzie sprawnie, choć nagła zmiana prędkości (...)
Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.
Więcej testów rowerów ROMET znajdziesz TUTAJ
SPECYFIKACJA
Romet Mustang 29 1
cena: 2649 zł
Arkus&Romet Group, www.romet.pl
Rama: Aluminium 6061 X-Lite
Przedni widelec: Suntour Raidon XC RL, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2028 g)
Piasty / Obręcze: Shimano HB/FH-RM33, Alexrims MD17
Opony: Michelin Country Grip'R 29x2,1” (720 g, dętka 178 g)
Korby: Shimano Alivio FC-M4050 40-30-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB52
Kaseta: Shimano CS-HG200-9 (11-34) 9-rz.
Łańcuch: KMC X9
Przerzutka przód: Shimano Acera FD-M3000
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M592-SGS
Manetki: Shimano Alivio SL-M4000
Hamulce: Shimano BR-M396, tarcze Shimano SM-RT30 180/160 mm
Kierownica: Romet, 720 mm
Wspornik kierownicy: Romet, 80 mm
Łożyska sterów: VP 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Romet, 31,6x400 mm
Siodełko: Selle Italia Q-bik, stalowe pręty
Reklama