Na swojej skrzynce mailowej odebrałem już kilka wiadomości z pytaniem: jaki kupić rower, aby sprawdzał się w klasycznej jeździe szosowej i triatlonie? Nie da się ukryć, że Rose jest świetną odpowiedzią na takie pytania. Od podstaw został stworzony, żeby być uniwersalną maszyną do szybkiej jazdy po płaskim terenie.

Budowa
Aerodynamiczna rama robi wrażenie, nie tylko wyglądem i swoim czarnym, drapieżnym kolorem, ale przede wszystkim inteligentnym kształtem. Bardzo masywnie wyglądający przedni trójkąt ma płaskie przekroje dla zminimalizowania oporów powietrza. Tylny trójkąt jest bardzo filigranowy, zwłaszcza rurki podsiodłowe mają drobne przekroje. Dolne są silnie spłaszczone i wygięte w aerodynamiczny łuk. Dodatkowo koła ze stożkowymi obręczami o wysokości 30 mm działają zdecydowanie na korzyść aerodynamiki. (...)

Pełen tekst znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 6/2014 (gdzie kupić)

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu.

Rose Xeon CW-3000
cena: ok. 8710 zł
Rose www.rosebikes.pl
Współczynnik bB: 100 g za 121 zł
Rama: carbon HM Aero
Rozmiary: XS, S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 540 mm
Baza kół: 995 mm
Długość tylnego widelca: 410 mm
Długość górnej rury: 550 mm
Wysokość osi suportu: 275 mm
Wysokość kierownicy: 895/875 mm (mostek na +/- w tym 5 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 72,5°
Kąt rury podsiodłowej: 73,9°
Masa kompletnego roweru: 7210 g*
Masa ramy: 1180 g 1330 g z łozyskami suportu i dwoma linkami + 30 cm pancerza
Masa przedniego koła: 970 g
Masa tylnego koła: 1450 g
Przedni widelec: Rose Xeon CW Modulus Full carbon, stożkowa carbonowa rura sterowa (365 g)
Koła: Rose Xeon Aero 1500
Opony: Continental GP Attack 700x22C / GP Force 700x24C (166 / 202 g, dętka: 50 g)
Korby: Shimano Ultegra FC-6800 53-39 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA Pressfit Megaexo (90 mm)
Kaseta: Shimano Ultegra CS-6800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano Ultegra CN-6800
Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-6800
Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-6800
Manetki: Shimano Ultegra ST-6800
Hamulce: Shimano Ultegra ST-6800 / Shimano Ultegra BR-6800
Kierownica: Ritchey WCS Evo Curve , 31.8x420 mm
Wspornik kierownicy: Ritchey WCS 4Axis , 110 mm
Łożyska sterów: Rose 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Rose Monolink Fullcarbon Aero
Siodełko: Selle Italia SLS Kit Carbonio Monolink
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-06-04

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: szosa, Rose

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu