Ma być najlżejszym i najszybszym rowerem typu HT na rynku. Przeprojektowana rama waży równo 900 g więc jest w czołówce ultralekkich konstrukcji ustępując jedynie modelowi Scott Spark. Zastosowano kilka ciekawych rozwiązań, które procentują na trasach Pucharu Świata.



Tylna oś o nazwie Speed Release łączy cechy haków do mocowania na szybkozamykacz oraz osi 12 mm. Aby zdjąć koło, wystarczy lekko odkręcić oś (bez jej wyjmowania) i pchnąć koło w dół. Projektanci zarzekają się, że taka konstrukcja zachowuje wysoką sztywność. Zastosowanie klasycznego mostka spowodowało znaczące obniżenie kierownicy, co wpływa na efektywność jazdy oraz ułatwia manewrowanie na stromych podjazdach.


Cienkie rurki tylnego trójkąta są elastyczne dla lepszej amortyzacji. Rurę podsiodłową wyrównano z przebiegiem górnej rury ramy, żeby ułatwić wyginanie się sztycy w tył. Największą zaletą nowego modelu jest wyścigowa geometria z krótkim tyłem i długim przodem, dzięki czemu rower jest jednocześnie zwinny ale i stabilny przy szybkiej jeździe. Znacznie większy niż zwykle offset Lefty (55 mm) poprawia manewrowanie przy wolnej jeździe na ciasnych nawrotach.


Lefty Ocho

To największa zmiana spośród wszystkich jakie dotknęły Lefty na przestrzeni 18 lat jego istnienia. Ósma generacja tego charakterystycznego widelca zrywa z konstrukcją dwupółkową. Ma to poprawić efektywność jazdy w trudnym terenie. W tym momencie rura sterowa jest na stałe połączona z koroną i ma klasyczne wymiary 1 i 1/8” na górze i 1,5” na dole, co oznacza że teoretycznie można go zamontować do większości ram wyścigowych. Podejrzewamy, że w ten sposób zachowano legendarną sztywność amortyzatora ponieważ wzmocniono koronę. Specjalna konstrukcja wnętrza z ruchomą kasetą łożysk rolkowych poprawia czułość pracy i powstrzymuje teleskop przed rotacją. Widelec schudł aż o 250 g dzięki czemu ustępuje nieznacznie tylko Fox-owi 32 SC. Ale jego największą zaletą ma być płynność działania uzyskana dzięki wspomnianym łożyskom oraz nowemu tłumikowi.


W najbliższym, czerwcowym wydaniu magazynu bikeBoard będziecie mogli przeczytać pełny test tej piekielnej maszyny.

Dodano: 2018-05-18

Autor: Kuba Chryczyk, foto: Cannondale, Ale di Lullo

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap