Bardzo efektowna rama ma skomplikowany kształt, osłaniający elementy zawieszenia TPO. Praktycznie tylko łączniki wahacza są z metalu, bo zarówno przednia, jak i tylna część ramy wylaminowane są z carbonu. Macik i zielone wstawki mają kojarzyć się z pojazdem obcych, którzy chcą zawładnąć Ziemią.

Pojazd nie jest wytworem technologii przybyszów z Alfa Centauri, choć przyznam szczerze, że powstał w niezwykle egzotycznym z punktu widzenia rowerów rejonie świata. Shockblaze wywodzi swe korzenie z Włoch, ale dziś mieści się w jednej z największych i najbardziej zaawansowanych fabryk rowerowych Europy w bułgarskim Plovdivie.

Amortyzacja
Niesamowita lekkość pomaga na podjazdach bardziej niżbyśmy się tego spodziewali w laboratorium. Rower podjeżdża z gracją, a sprężyste zawieszenie nie utrudnia zadania nawet bez pomocy pełnej mocy platformy. Zastosowano damper premium. Oprócz dźwigni CTD, ma dodatkową mikroregulację mocy platformy w trybie Trail. Po ustawieniu małego niebieskiego pierścienia regulującego w połowie skali przestaliśmy zawracać sobie głowę wajchą CTD. Jest dokładnie tak, jak mówią Bułgarzy – dopasowali swoje dampery u Foxa. Ze swojej strony dodamy, że zrobili to dobrze. Zawieszenie ugina się (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2015 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

Shockblaze Trace Team Carbon 27.5
cena: 17 999 zł
Polbike www.shockblaze.pl
Rama: carbon
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: 450 mm – M
Baza kół: 1157 mm
Długość tylnego widelca: 447 mm
Długość górnej rury: 593 mm
Wysokość kierownicy: 1010 mm , do tego 20 mm podkładek
Kąt główki ramy: 67,3°
Kąt rury podsiodłowej: 75,5°
Masa kompletnego roweru: 11 610 g*
Masa ramy 2820 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1710 g
Masa tylnego koła: 1930 g
Skok amortyzacji: przód – 150 mm, tył – 150 mm
Przedni widelec: Fox 34 Float FiT CTD Evolution Series Kashima (2080 g)
Damper: Fox Float CTD BV Factory Series Kashima (280 g)
Koła: DT Swiss XM1501 27,5”
Opony: Schwalbe Nobby Nic Evo TLR / Racing Ralph Evo Liteskin 27,5x2.25” (636/512 g, dętka 179 g)
Korby: SRAM XX1 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Truvativ GXP
Kaseta: SRAM XX1 XG-1199 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM XX1
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM XX1
Manetki: SRAM XX1 Gripshift
Hamulce: Formula R1 , tarcze Formula One Pieces 180/160 mm
Kierownica: Truvative Noir T30 , 700 mm
Wspornik kierownicy: Truvative Aka , 80 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit 1i1/8 – 1i1/2”
Wspornik siodełka: Truvative Noir T40 , 31.6x400 mm
Siodełko: Fi'zi:k Gobi XM, pręty carbon Brained
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-05-06

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: Shockblaze

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu