Rotwilda nie widać na łamach naszego pisma, przede wszystkim ze względu na brak oficjalnej dystrybucji w Polsce. Podczas Media Days stoisko Rotwilda, wypełnione nową gamą modeli R.X1, tak nas zaciekawiło, że nie mogliśmy się oprzeć wypróbowania chociaż jednego.

Niemiecki Kreidler udostępnił nam do testu odświeżony model Straight, który oferuje 150 mm skoku i jest przeznaczony do uprawiania szeroko rozumianego all mountain. My jednak, korzystając z okazji, postanowiliśmy skupić się na zawieszeniu Magury z systemem eLect, które Kreidler zdecydował się zamontować w tym rowerze.

Mieliśmy przyjemność testować Focusa SAM-a w wersji aluminiowej, o naszych wrażeniach mogliście przeczytać w bB #11-12/2013. Urzekł nas wtedy niesamowitym minimalizmem ramy oraz ponadprzeciętnymi właściwościami jezdnymi. Na carbonową odmianę musieliśmy czekać prawie dwa lata i gdy zobaczyliśmy ją podczas prezentacji Focusa – oniemieliśmy.

Murray Washburn jest w Cannondale od 19 lat i swoją prezentację zaczął tak: credo marki to tworzenie najszybszych maszyn wyścigowych, ale przyszedł czas na zbudowanie roweru dla przyjemności i szerokiego spektrum odbiorców.

Ścieżkowy hardtail to nowość w kolekcji niemieckiego producenta, wpisujący się w trend, którego rozwój możemy obserwować na przestrzeni ostatniego roku. Trek Stache, NS Bikes Eccentric (oba testy możecie przeczytać w bB#7/2014) czy Mondraker Vantage to przykłady rowerów, które zapoczątkowały renesans all-mountainowych hardtaili.

Prezentacja Treka w Holandii przyniosła sporo nowości. Oprócz kompletnie przeprojektowanej „Madonki”, o której pisaliśmy w poprzednim numerze, Trek pokazał dwie nowe platformy rowerów przeznaczonych do Cross Country. Jedną z nowości jest full o skoku 100 mm. Top Fuel pod względem technologicznym znacznie różni się od Superfly FS, który do tej pory był jedynym w pełni zawieszonym rowerem XC tej marki. Top Fuel nie afiszuje się nowinkami technologicznymi, a jest się czym chwalić.

Po otwarciu pudełka z wnętrza wydobywa się zielonkawy poblask. Jak na kinowym dreszczowcu. Prawdziwy horror robi się jednak wtedy, kiedy kolejna osoba stwierdza: o, nowa Meta. Po dwudziestym razie zupełnie nieśmieszne. Przezwyciężyliśmy jednak i to, bo pogłoski o magicznych zdolnościach tego roweru dochodziły do nas od dłuższego czasu, dlatego mieliśmy sporą grupę chętnych do jej przetestowania. Moja kolej wypadła akurat na zawody enduro on site w Przesiece. Uznałem, że będzie to wspaniała okazja do sprawdzenia jej w boju.

Marketingowcom zależy, żebyśmy uwierzyli w specjalizację sprzętu i najlepiej mieli osobny na każdą okazję. Narty na puch, krem na noc i tylko pod oczy, napój potreningowy i jogurt dla facetów. Rowery? Najlepiej ze cztery! A jak już będziesz ich miał tyle, z radością (nie tylko twoją, speców od marketingu też) kupisz piąty – uniwersalny, na każdą drogę. A może lepiej zacząć od niego?

Widząc coraz większą popularność wyścigów długodystansowych po drogach bitych, producenci spełniają oczekiwania wysublimowanej klienteli i zaczynają tworzyć modele szosowe o zupełnie nowym rodowodzie. Gravel Bikes to w wolnym tłumaczeniu rowery przeznaczone do jazdy po żwirze.

Czas leci. Od prapremiery pierwszego TCRa mineło już 19 lat. Datownik pokazywał cyfrę 2009, kiedy w sklepach pojawiła się inkarnacja TCR Advanced SL, będącego nowością przygotowaną dla Teamu Rabobank. Tamta konstrukcja ciągle jest konkurencyjna, ale Giant mimo to postanowił wypuścić w sezonie 2016 ulepszony model swojej klasycznej szosówki, którą określa mianem roweru KG (klasyfikacji generalnej – rankingu najlepszych kolarzy w wyścigach etapowych).

Pierwsze informacje o tym rowerze dotarły do nas ponad miesiąc temu, jednak były tak tajne, że nasz amerykański kontakt musiał przy wejściu do HQ Cannondale zdać cały sprzęt fotograficzny, z telefonem komórkowym włącznie.

Targi Eurobike wraz z producentami dają możliwość testowania rowerów już od 2007 roku.

Kross Soil to najnowszy projekt w kolekcji Kross, jeden z bardziej zaawansowanych w ponad 25 letniej historii marki. Soil wyznacza i nadaje kierunek rozwoju designu dla kolejnych modeli. Jest to konsekwencją dążenia firmy do uspójnienia całej kolekcji i przemycania w każdym modelu "DNA KROSS".

W latach 90. obserwowaliśmy karkołomne ewolucje Hansa Rey’a na kamienistych szlakach Kalifornii. Jeździł wówczas na jednym z pierwszych modeli GT Zaskar. Jako jeden z pionierów MTB pokazał szerszej publiczności, co można robić na rowerze górskim. Dziś ten model staje się rasowym ścigaczem w gamie XCM, nadal czerpiącym z doświadczeń sportów grawitacyjnych.

W Leogang, jak zawsze na Specu, miała być ostra jechanka. Do tego jesteśmy przyzwyczajani od lat, więc całkiem spokojnie zapakowałem do torby sprzęt do jazdy po ścieżkach i z niecierpliwością cisnąłem gaz.

Bianchi powstało w 1885 roku i może się poszczycić najdłuższą tradycją budowania rowerów sięgającą 130 lat. Potomkowie Rzymian bardzo dbają o tradycję i są dumni z doświadczenia, na którym budują swoją markę.

Przy pierwszym kontakcie z nowym fullem Focusa, trudno nie popaść w dysonans poznawczy. Patrząc na masę roweru, wynoszącą zaledwie 11,3 kg (M-ka sprawdzona na naszej wadze), trudno uwierzyć, że nie stworzono go do wygrywania pucharów świata XC.

Widząc na stanowisku Scotta jakieś 30 rowerów na kołach plus i ani jednej normalnej opony górskiej, stwierdziliśmy, że producent ten oszalał.

Orbea zaprezentowała nową odsłonę swojej maszyny przeznaczonej do triathlonu i jazdy na czas.

Rowery XC i XCM to przede wszystkim efektywność – jak najszybciej z punktu A do punktu B, obojętnie, co będzie po drodze. Do takiej kategorii Decathlon zalicza fulla swojej marki na kołach 650B i carbonowej ramie.

Kellys wygląda szalenie efektownie i nowocześnie. Są dwa po temu powody. Pierwszy to zastosowany wzór malowania i kolorystyka zdecydowanie wyprzedzająca aktualne w tej kategorii trendy. Drugie, to bardzo nowoczesna geometria.

Romet Racing Team w składzie Bartek Janowski, Dominik Grządziel, Darek Poroś, Katarzyna Polakowska i Aleksandra Misterska czyli jedna z czołowych polskich ekip MTB, testuje nowy, rasowy sprzęt do ścigania. Ponieważ w sprzedaży jest jeszcze niedostępny, postanowiliśmy sprawdzić jak zachowuje się rower, na którym z powodzeniem startuje Bartek Janowski.

Jurgen Falke, szef designerów Meridy, uważa Ninety – Six za najbardziej zwycięskiego fulla w historii firmy. Już po kilku jazdach Ralf Naef zdecydował, że wystartuje na nim na Mistrzostwach Świata w 2007 roku. To dla zawodowca niemałe ryzyko, jednak jemu się opłaciło. Wrócił z nich ze srebrnym medalem na szyi.

Model SLM 29 2.5 wykonany został z wysokomodułowego włókna węglowego o nazwie C10. Rama ma wewnętrzne prowadzenie linek, poszerzaną główkę, łożyska typu pressfit oraz sztywną oś 12x142 mm, a mimo to jest lżejsza o 7% niż średnia masa wyznaczona dla rowerów z tej półki cenowej.

Węglowa rama w modelu CF 5.9 wygląda niezwykle nowocześnie. Ma bardzo masywną główkę, do której wprowadzono wszystkie kable. Na górnej rurze, tuż przy sterach, znajduje się przykręcana blokada Impact Protection Unit (IPU).

Carbonowa rama 9.6 jest filigranowa i ma małe przekroje rur. Do jej budowy zastosowano włókno węglowe OCLV Mountain, dzięki czemu jest lekka - 1275 g. To o 2% mniej niż średnia wyznaczonej przez modele porównywalne.

Zanim w sierpniowym bikeBoardzi przeczytacie pełny test tej niecodziennej maszyny dowiedzcie się że Turbo Levo FSR 6Fattie to rower szlakowy, który posiada wszystkie cechy dzielnego MTB. Wyróżnia go szczególna geometria, koła 6Fattie (27,5x3”) oraz wspomaganie elektryczne.

Catlike zaprezentował nową kolorystykę swojej odzieży szosowej.

Światło dzienne ujrzał nowy aerodynamiczny kask szosowy. Model Ballista będzie oferowany w czterech kolorach: czarny matowy, biały, żółty odblaskowy oraz biały szklisty z emblematami Trek Factory Racing.

Niesamowicie lekki i nieprawdopodobnie komfortowy. Wiem, że w ten sposób załatwiłem cały tekst, ale nie mogłem się powstrzymać.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później