To musiało nastąpić prędzej czy później, bo katalog marki pokroju Canyona aż prosił się o jakąć high-endową zjazdówkę. Tak więc światło dzienne ujrzał Sender, czylii carbonowy, wyspecjalizowany sprzęt do zjazdu.

Nowy Camber po poprzednikach odziedziczył w zasadzie tylko miejsce w typoszeregu i nazwę. Reszta jest doszczętnie zmieniona.

Węglowy F-Si rozpala wyobraźnię, ale kosztuje majątek. Nadzieję kolarzy bez dzianego sponsora budzi wersja na aluminiowej ramie. Po tym teście gotowi jesteśmy odpowiedzieć na dwa pytania: czy aluminiowa rama to przeżytek oraz czy F-Si 1 jest wart swojej ceny?

Canyon przy wprowadzaniu Strive’a na rynek bardzo precyzyjnie wyregulował narzędzia celownicze: niska cena, przemyślane wyposażenie, a do tego bardzo dobrze radzący sobie team enduro z Barelem na czele.

Catlike Olula to nowy profesjonalny kask rowerowy dla wszystkich amatorów kolarstwa, którzy szukają produktu najlepszej jakości, wykonanego w Hiszpanii. Jesteśmy pewni, że kask Catlike Olula spełni wszystkie oczekiwania i sprosta nawet najbardziej wymagającym.

Michelin wprowadza na rynek nową gamę opon szosowych MICHELIN POWER, którą cechują mniejsze opory toczenia, lepsza przyczepność oraz większa odporność na przebicia. Opony trafią na rynek wiosną 2016 r.

Czasy, gdy po zmroku jeździło się w migotającej poświacie lampki zasilanej dychawicznym dynamem już dawno minęły. Aktualnie mamy do wyboru szereg tradycyjnych oraz nowatorskich mobilnych rozwiązań oświetleniowych, pozwalających nam, rowerzystom, po pierwsze być widocznymi na drodze, a po drugie mniej lub bardziej oświetlić drogę, po której zmierzamy.

W dobie nienagannych brył i designerskiego przepychu ten rower wydaje się taki zwykły. Nie ma w nim ani wyrafinowanej harmonii kształtów, ani sugestii opracowywania w tunelu aero.

Nowe rozwiązania w konstrukcji rowerów także producentom bagażników narzucają konieczność modyfikacji i usprawnień. W Polsce zmienia się też sytuacja (w końcu) prawna bagażników na hak, o czym dokładniej piszemy w bikeBoard 3/2016 na stronie 16.

Gdzie leży dolna granica ceny, za jaką można kupić rower, który będzie godny miana roweru górskiego? To pytanie, które stawia sobie pewnie wielu z was. Czy decyduje o tym geometria ramy, napęd, jakość amortyzatora czy może wielkość kół? Sprawdzamy to na podstawie 10 rowerów kosztujących 2000 zł.

Zdarzają się w Polsce przypadki zaobserwowania Ibisa. Największe prawdopodobieństwo spotkania się z nim oko w oko występuje na południu naszego kraju między marcem a listopadem.

Właśnie światło dzienne ujrzał nowy rower marki Fuji. Gran Fondo, jak sama nazwa wskazuje, jest to model kategorii endurance, którego żywiołem są bardzo długie dystanse.

W pierwszych wersjach Fuel miał być wyczynowym fullem dla zawodowców, jednak u europejskich „prywaciarzy”, maratończyków i krosiarzy taka koncepcja się nie przyjęła. Woleli hardtaile. W kolejnych wersjach wyróżniono więc Top Fuele – ściśle wyczynowe rowery z zawieszeniem obu kół oraz bardziej „ekstremalne” Fuele EX.

Trasy rowerowe wciąż się zmieniają. Między innymi dlatego wśród rowerów górskich coraz większą popularnością cieszą się przebojowe sztywniaki. Zaliczamy do nich wszelkiej maści ścieżkowce, plusy i fatbiki. Kross także postanowił uzupełnić swoją kolekcję o rowery tego typu. Dust jest najbardziej agresywnym z nich.

Shimano coraz mocniej stara się konkurować z jedenastobiegowymi napędami SRAMA, tym razem wprowadzając parę nowinek do swoich już istniejących grup XT i XTR.

Ile?! Parametry „oddychalności” przedstawione przez Endurę dla ich najnowszego materiału ExoShell60 3-Layer są absolutnie niesamowite. Zaczęliśmy kopać.

SRAM zaprezentował jeszcze tańszą 11-biegową grupę MTB dla „Kowalskiego”. Część komponentów to praktyczne kopie tych znanych z grupy GX, ale niektóre są nowością powstałą na potrzeby nowej grupy.

Trenażer to tegoroczna nowości w kolekcji francuskiego potentata branży sportowej. Model łączy w sobie cechy prostego urządzenia mechanicznego z nowymi możliwościami, jakie dają moduł bezprzewodowej transmisji Bluetooth Smart oraz aplikacja na urządzenia mobilne uatrakcyjniająca trening.

W naszej opinii nie musi być wyspecjalizowana, powinna zapewniać optymalną dynamikę w przeróżnych warunkach. A także, przy umiarkowanej cenie, uwzględniać zarówno potrzeby treningowe jak i zapędy sportowe początkującego miłośnika szosy.

Geometria oraz system tłumienia drgań SDS świadczą, że ten model szwajcarskiego producenta jest przedstawicielem kategorii endurance.

Na pierwszy rzut oka niewprawionego cyklisty, wszystkie rowery w tej prezentacji są identyczne. Różnią się kolorem i może wielkością kół. Więc jeśli też tak uważasz, to koniecznie zapoznaj się z poniższą treścią. Okazuje się bowiem, że zebrana przez nas „dwunastka” ma tak różne osobowości, jak bohaterowie filmu wojennego z łysym Savalasem.

Podczas prezentacji, która odbyła się nad jeziorem Garda, Felt zaprezentował nową ścieżkową maszynę. Została ona zaprojektowana z typowym amerykańskim rozmachem.

Wygląda jak księżniczka i jest równie dostępny. Topowe osiągnięcie w trailowej linii Treka waży niecałe 11 kg! 2,03 kg przypada na ramę, a w specyfikacji znajdziecie jeszcze mnóstwo bajecznie lekkich komponentów.

Głównym założeniem przy projektowaniu nowego modelu było uzyskanie możliwie najwyższego stopnia aerodynamiki. Już na pierwszy rzut oka widać, że nim G7 ujrzał światło dzienne spędził wiele godzin w tunelu aerodynamicznym.

Test, jak test. Podpięliśmy kabelki, sprawdziliśmy widoczność wyświetlacza, stan naładowania baterii i pobawiliśmy się manetkami, wsłuchując się w bzyczenie serwomotorków. Zaraz potem padało sakramentalne pytanie. „Ile?”

O XTR Di2 pisaliśmy już kilka razy, relacjonując jego premierę w kwietniu ubiegłego roku i analizując specyfikację w czerwcu. W międzyczasie jeździliśmy na wersjach prototypowych, ale nie mogliśmy ich zabrać do lasu. Od końca lata jeździmy w prawdziwym terenie, pokonując dłuższe dystanse i możemy podzielić się wrażeniami.

W przyszłym roku na rynek trafi nowa, udoskonalona wersja najpopularniejszego bagażnika rowerowego na świecie - Thule ProRide. Aby uczcić ten fakt, firma Thule przygotowała limitowaną edycję nowego bagażnika, w ramach której Thule ProRide 598 dostępny jest w 10 wersjach kolorystycznych.

Najnowszy produkt firmy Thule dla właścicieli iPhone’ów 6/6 Plus oraz 6s/6s Plus sprawdzi się w najtrudniejszych warunkach: może zostać zanurzony w wodzie (stopień ochrony IP68) i skutecznie chroni ekran i obudowę przed uszkodzeniami oraz upadkiem z wysokości nawet dwóch metrów.

System wykrywa samochody nadjeżdżające z tyłu. Wzorem myśliwców bojowych może śledzić do 8 wrogów jednocześnie do 140 m od tyłka rowerzysty. W miarę ich zbliżania się mocniej świeci zintegrowanym tylnym światłem lub szybciej i mocniej nim mruga.

Choć budowa Triggera jasno wskazuje, że bliżej mu do rzeczywistości enduro, to zachowanie na podjazdach i prostej drodze udowadnia konotacje ze środowiskiem XC. Produ­cent umyślnie starał się nawiązać do obu odmian MTB, tak by użytkownik mógł najeść się wszechstronnością do syta.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Internet trenażerów

Szosowe opony na zimę

Polskie etapówki

Azory