Trasy rowerowe wciąż się zmieniają. Między innymi dlatego wśród rowerów górskich coraz większą popularnością cieszą się przebojowe sztywniaki. Zaliczamy do nich wszelkiej maści ścieżkowce, plusy i fatbiki. Kross także postanowił uzupełnić swoją kolekcję o rowery tego typu. Dust jest najbardziej agresywnym z nich.

Shimano coraz mocniej stara się konkurować z jedenastobiegowymi napędami SRAMA, tym razem wprowadzając parę nowinek do swoich już istniejących grup XT i XTR.

Ile?! Parametry „oddychalności” przedstawione przez Endurę dla ich najnowszego materiału ExoShell60 3-Layer są absolutnie niesamowite. Zaczęliśmy kopać.

SRAM zaprezentował jeszcze tańszą 11-biegową grupę MTB dla „Kowalskiego”. Część komponentów to praktyczne kopie tych znanych z grupy GX, ale niektóre są nowością powstałą na potrzeby nowej grupy.

Trenażer to tegoroczna nowości w kolekcji francuskiego potentata branży sportowej. Model łączy w sobie cechy prostego urządzenia mechanicznego z nowymi możliwościami, jakie dają moduł bezprzewodowej transmisji Bluetooth Smart oraz aplikacja na urządzenia mobilne uatrakcyjniająca trening.

W naszej opinii nie musi być wyspecjalizowana, powinna zapewniać optymalną dynamikę w przeróżnych warunkach. A także, przy umiarkowanej cenie, uwzględniać zarówno potrzeby treningowe jak i zapędy sportowe początkującego miłośnika szosy.

Geometria oraz system tłumienia drgań SDS świadczą, że ten model szwajcarskiego producenta jest przedstawicielem kategorii endurance.

Na pierwszy rzut oka niewprawionego cyklisty, wszystkie rowery w tej prezentacji są identyczne. Różnią się kolorem i może wielkością kół. Więc jeśli też tak uważasz, to koniecznie zapoznaj się z poniższą treścią. Okazuje się bowiem, że zebrana przez nas „dwunastka” ma tak różne osobowości, jak bohaterowie filmu wojennego z łysym Savalasem.

Podczas prezentacji, która odbyła się nad jeziorem Garda, Felt zaprezentował nową ścieżkową maszynę. Została ona zaprojektowana z typowym amerykańskim rozmachem.

Wygląda jak księżniczka i jest równie dostępny. Topowe osiągnięcie w trailowej linii Treka waży niecałe 11 kg! 2,03 kg przypada na ramę, a w specyfikacji znajdziecie jeszcze mnóstwo bajecznie lekkich komponentów.

Głównym założeniem przy projektowaniu nowego modelu było uzyskanie możliwie najwyższego stopnia aerodynamiki. Już na pierwszy rzut oka widać, że nim G7 ujrzał światło dzienne spędził wiele godzin w tunelu aerodynamicznym.

Test, jak test. Podpięliśmy kabelki, sprawdziliśmy widoczność wyświetlacza, stan naładowania baterii i pobawiliśmy się manetkami, wsłuchując się w bzyczenie serwomotorków. Zaraz potem padało sakramentalne pytanie. „Ile?”

O XTR Di2 pisaliśmy już kilka razy, relacjonując jego premierę w kwietniu ubiegłego roku i analizując specyfikację w czerwcu. W międzyczasie jeździliśmy na wersjach prototypowych, ale nie mogliśmy ich zabrać do lasu. Od końca lata jeździmy w prawdziwym terenie, pokonując dłuższe dystanse i możemy podzielić się wrażeniami.

W przyszłym roku na rynek trafi nowa, udoskonalona wersja najpopularniejszego bagażnika rowerowego na świecie - Thule ProRide. Aby uczcić ten fakt, firma Thule przygotowała limitowaną edycję nowego bagażnika, w ramach której Thule ProRide 598 dostępny jest w 10 wersjach kolorystycznych.

Najnowszy produkt firmy Thule dla właścicieli iPhone’ów 6/6 Plus oraz 6s/6s Plus sprawdzi się w najtrudniejszych warunkach: może zostać zanurzony w wodzie (stopień ochrony IP68) i skutecznie chroni ekran i obudowę przed uszkodzeniami oraz upadkiem z wysokości nawet dwóch metrów.

System wykrywa samochody nadjeżdżające z tyłu. Wzorem myśliwców bojowych może śledzić do 8 wrogów jednocześnie do 140 m od tyłka rowerzysty. W miarę ich zbliżania się mocniej świeci zintegrowanym tylnym światłem lub szybciej i mocniej nim mruga.

Choć budowa Triggera jasno wskazuje, że bliżej mu do rzeczywistości enduro, to zachowanie na podjazdach i prostej drodze udowadnia konotacje ze środowiskiem XC. Produ­cent umyślnie starał się nawiązać do obu odmian MTB, tak by użytkownik mógł najeść się wszechstronnością do syta.

Kilka krótkich spotkań oraz pełny cykl testowy, opublikowany w bB #3/15 sprawiły, że znamy go jak własną kieszeń.

Mattocka zabraliśmy na świeżo otwarte trasy w Bielsku­-Białej – najgorętszej miejscówce tej jesieni. Byli tam chyba wszyscy. Profil nowych tras dobrze pasuje fullom o skoku 140 mm. Do tego stopnia, że jednego dnia dziabnęliśmy podjazd na Kozią Górę ze siedem razy.

Nasi południowi sąsiedzi nie próżnowali przez cały 2015 rok i nowa odsłona flagowego okrętu Kellysa do XC na 2016 r. przekonuje nas, że to... zupełnie inny rower.

Specialized wie jaką rozkoszą jest jazda najdroższymi wersjami. Dlatego na testowe szlaki w Leogangu przygotował dla nas topową wersję 6Fattie.

Podczas tegorocznych Targów Eurobike nie zobaczyliśmy rewolucyjnych nowości wśród rowerów i komponentów XC. Powodem jest to, że wiele istotnych prezentacji odbyło się wcześniej. W 2015 prezentowaliśmy już testy i opisy trzech „pucharowych ścigaczy” XC. Interesująca jest zborność pomysłów na udoskonalanie ram w różnych biurach projektowych. Priorytetem okazało się zapewnienie jak największego komfortu jazdy.

Foil poprzedniej generacji był odpowiedzią Scotta na regulację UCI ograniczającą wybujałe kształty maszyn aero. Odpowiedzią skuteczną. Miał udział w zwycięstwach cyklu World Tour, w tym 15 podczas Wielkich Tourów, a także 3 tryumfów w klasycznych jednodniówkach. Nowy Foil idzie o krok dalej.

Czym byłoby nasze kochane enduro bez sztyc teleskopowych? Strach pomyśleć. „Myk-myki” dają nam radość na interwałowych trasach, skracają czasy przejazdów na zawodach i generują... ogromną ilość problemów.

O nowym triathlonowym modelu Gianta było głośno już od jakiegoś czasu, jednak szczegółów na próżno było szukać. Prezentację modelu Giant Trinity Advanced Pro zaplanowano w najbardziej odpowiednim miejscu i czasie, mianowicie podczas MŚ IM na Hawajach.

To miłe ze strony Szwedów, że tak dbają o bezpieczeństwo ludzi na całym świecie. Po niewątpliwym sukcesie, jakim było wprowadzenie pasów bezpieczeństwa do seryjnie produkowanych samochodów, zabrali się za ochronę głów rowerzystów i innych lubujących się w ekstremalnych przeżyciach sportowców. Tym razem to jednak nie Volvo, ale firma o wdzięcznej nazwie Multi-directional Impact Protection System, czyli w skrócie MIPS.

Teoria i praktyka udowadniają nam, że spośród dostępnych opcji wciąż najsprawniejszy mechanicznie system przekazania energii w rowerze stanowi łańcuch wraz z zespołem trybów i zębatek. Ale proces optymalizacji jeszcze się nie skończył i proponowane są całkiem zaskakujące rozwiązania sterujące przerzutkami.

Z roku na rok na targach Eurobike przybywa nowości i niebanalnych konceptów, a ich selekcja przysparza naszym redaktorom nie lada problemów i obfituje w burzliwe dyskusje. Oto zestaw rowerów, które wywarły na naszej ekipie największe wrażenie. To maszyny o fenomenalnych parametrach użytkowych, wyznaczające trendy, ciekawe, a także po prostu piękne i wyjątkowe.

Cityway i Classicway to nowe miejskie rowery Merida, które zostaną oficjalnie zaprezentowane podczas Kielce Bike-Expo. – Naszym absolutnym priorytetem jest jakość wykonania i montażu, przykładamy też dużą wagę do ich designu – mówi Jacek Wajda, product manager odpowiedzialny w Meridzie za miejskie nowości montowane w Polsce, które trafiają już do sklepów. – Oddźwięk z rynku jest bardzo dobry – dodaje.

Kamery sportowe Garmin VIRB X i XE zarejestrują ekstremalne przygody. Oba modele wyposażone zostały w moduł GPS i akcelerometr, współpracują również z zewnętrznymi czujnikami. Technologia G-Metrix umożliwia automatyczne nałożenie parametrów takich jak prędkość, dystans, wysokość czy przyspieszenie na materiał video.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

ROWEROWE PREZENTY

CO ZAKŁADAĆ ZIMĄ?

Kaski 2018

Cannondale Jekyll 3
Trek Roscoe 9
Giant Anthem Advanced 29er 1