Ich przebojowy wygląd został dopasowany do charakteru zawodników. Ramy rowerowe mają też nowe, nadające dynamizmu malowanie i hasła, będącym sportowym credo każdego z członków drużyny. Teraz każdy rower ma swoją duszę!

Porównanie Rometa ERE do legendarnego komara ze spalinowym silnikiem i pedałami byłoby trywialne. Ale coś jest na rzeczy, bo kiedy dostałem kluczyki do nowego Rometa ERE 500 stwierdziłem, że marzenia się spełniają. Autorzy są z pokolenia, któremu komar albo motorynka śniły się po nocach.

Rowery enduro o dużym skoku święcą triumfy popularności, a zainteresowanie ścieżkowcami mniejszego kalibru jest znikome – są w tle. Obserwując poziom umiejętności często niepasujący do możliwości sprzętu, zastanawiamy się dlaczego ludzie kupują rowery na wyrost. Postanowiliśmy sprawdzić, gdzie tkwi haczyk, porównując te dwa typy maszyn i wyłonić profile rowerzystów pasujących do nich najlepiej.

Jeśli myślicie, że Romet do swojego Mustanga XC po prostu wstawił widelec o większym skoku, lepszy napęd 1x11 i grubsze ogumienie to znaczy, że daliście się zwieść.

Zaawansowana integracja konstrukcji i wyjątkowe nasycenie unikalnymi rozwiązaniami, których nie spotkamy w innych rowerach sprawiają, że nie można przejść obok niego obojętnie. Jednak 795 Aerolight to nie futurystyczna instalacja do powieszenia na ścianie salonu, ale – jak wykazał test – wybitnie efektywny pojazd.

W latach pięćdziesiątych wiele zwycięstw, na torach rozsianych po całym świecie odniesiono na rowerach szosowych EDELROSE tradycyjnej marki z Bocholt. Przez ten czas EDELROSE opuścił omnium i przykuwa uwagę w miastach kolekcją stylowych modeli. Po produkowanym przed laty EDELROSE fixie oraz komfortowym EDELROSE CityMax, ROSE Bikes wprowadza swój pierwszy model miejski EDELROSE METREA – rower zaprojektowany z myślą o tych, którzy chcą dotrzeć do celu szybko i stylowo.  

Zimą oraz wczesną wiosną, przy współpracy z organizatorami wyścigów, przeprowadziliśmy ankietę wśród zawodników startujących w najpopularniejszych seriach maratonów mtb w Polsce. Po dogłębnych badaniach rynku wiemy, że rower d la kompetytywnego uczestnika maratonów powinien być wyposażony w napęd 2×11 lub 2×10, mieć koła 29” oraz carbonową ramę.

Kobiety różnią się od mężczyzn – nie ma tutaj dyskusji. W rowerowej świadomości funkcjonuje stwierdzenie o tym, że porównując kobiety do mężczyzn o podobnym wzroście – tułów u pań jest krótszy niż u panów, a nogi dłuższe. Dotarliśmy jednak do badań aerospace medical research laboratory przeprowadzonych na 1331 żołnierkach w 1979 r. Konkluzją jest to, że nie ma znaczących różnic w proporcjach budowy ciała, które mogłyby mieć wpływ na różnice w wyposażeniu

Dziewczyny niezorientowane na ściganie i rywalizację panicznie boją się dopasowanych, ściśle przylegających do ciała ciuchów rowerowych. Obawiają się, że takie ubrania podkreślą wszystkie niedoskonałości ich figury. Jeśli myślisz, że teraz nastąpi psychologiczny wywód o tym, żeby akceptować siebie taką jaką jesteś, to cię zaskoczę.

Coraz więcej rowerzystów zwraca uwagę na to by być widocznym na drodze. O odblaskowej odzieży pisaliśmy już kilkukrotnie, ale naszym zdaniem temat jest ważny. Bezpieczeństwo to podstawa, od tego czy zawczasu zauważy nas samochód zależy nasze życie i zdrowie.

Jadąc na prezentację do Finale Ligure wiedziałem, czego się spodziewać. Widziałem zdjęcia przysłane przez naszego informatora jeszcze w ubiegłym roku. Nowa rama strasznie mi się nie podobała, ale brak DYAD-a – szczególnego dampera zaprojektowanego przez Petera Denka – przyjąłem jako miłe następstwo wprowadzenia uproszczonego zawieszenia w świetnym modelu Habit.

Podzielamy głęboką wiarę inżynierów w wyższość hamulców tarczowych nad klasycznymi szczękowymi. Badania, jakie publikuje Merida jednoznacznie potwierdzają przewagę takiego sprzętu mimo sprzeciwów w zawodowym peletonie. Pamiętamy jednak dyskusje sprzed kilkunastu lat w MTB, a poza tym śmigaliśmy już na niejednej szosówce na tarczach. Ich powszechność jest nieunikniona. Model Scultura Disc to rasowy ścigacz i testowaliśmy jego topową wersję na trasach Paris-Roubaix rok temu.

Oto porównanie trzech rowerów do wygrywania zawodów. Podobne są, ale nie identyczne. Test wykazał charakterki i specjalizację – sprawdź, z którym masz powinowactwo.

W kolekcji Orbei, Avant to rower klasy endurance. Zmodernizowana na sezon 2017 rama zbudowana jest z kompozytu OMP (drugiego w hierarchii zaawansowania z trzech stosowanych przez Orbeę) i według danych producenta waży 990 g (200 g mniej niż model dotychczasowy). Nie jest wyposażona w żadne

Austriacy odrobili lekcję i przedstawiają rasowego fulla xc. Wreszcie! Poprzedni Scarp miał silną schizofrenię. Dostępne były wersje na kołach 29” albo 27,5”, które różniły się skokiem zawieszenia o 5 mm (100 lub 105 mm). Rama była masywna, wytrzymała, ale ciężka, bo nawiązywała do ścieżkowego Lycana.

Canyon donosi, że w 2017 roku na rowerach jeździ więcej kobiet niż kiedykolwiek wcześniej. Twierdzą tak na podstawie wyników sprzedaży branży rowerowej, zwiększenia członkostwa w klubach sportowych oraz poszerzania się grona chętnych do uczestnictwa w wyścigach.

Nie pytaj, po co są. Musi ci wystarczyć, że rewolucjonizują technikę jazdy na skalę porównywalną z przełomem carvingowym w narciarstwie. Do niedawna mówiło się, że poprawa pewności i przyjemności czerpanej z jazdy nie ma wpływu na jej tempo. Coraz powszechniejsze używanie dropperów przez najlepszych kolarzy i kolarki XCO przeczy temu twierdzeniu.

To niemal topowy full (tuż za 9.9 Race Shop Limited) przeznaczony do cross country. Ma wszelkie zadatki, aby stawać na najwyższym stopniu podium najtrudniejszych edycji pucharu świata.

Triban to gravelowka i jako taka prowadzi się lekko, łatwo i przyjemnie – zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Jest wystarczająco zwrotny, ale nagłymi reakcjami

Wizualnie nie jest spektakularny, nie przyciąga oka i jest taki zwykły i oczywisty. Ma solidny osprzęt i wszystko to razem wróży długi i nieskomplikowany żywot, zwłaszcza gdy (...)

Pod tym pojęciem rozumiemy rower, który nie tylko pozwala startować w zawodach, ale także daje realne szanse na ich wygrywanie. Przytoczona definicja nie jest ścisła, dlatego każdy użytkownik może wpisać inne kryteria, które jego zdaniem powinny definiować taki rower. My przyjęliśmy cztery: carbonowa rama, wyścigowa geometria, szybki napęd zestawiony z komponentów średniej lub wyższej klasy, a przy tym wszystkim możliwie jak najniższa cena.

Ponieważ mieliśmy okazję testować je w Finale Ligure poznaliśmy się z nimi na tyle żeby sformułować dość dokładne sądy. Ale teraz pozwólcie, że napiszemy wam czego nie widać na zdjęciach i w tabelach z danymi technicznymi.

Czy kupić „plusa”? Pewnie wielu z was zastanawia się, czy ma to sens i co zyska na takiej inwestycji.

Merida Scultura Disc 5000 została nagrodzona tytułem „Rower Roku 2017” w kategorii rowerów szosowych. Przyznał go Belgijski Związek Motoryzacyjny (VAB) wspólnie z organizacją Agoria zrzeszającą firmy związane z sektorem technologicznym. Wybór poprzedziły testy specjalistów z branży rowerowej i rowerzystów. Już w niedzielę na jednej z wersji Scultury Disc grupa Bahrain-Merida wystartuje w legendarnym wyścigu Paryż-Roubaix.

Lepiej późno niż wcale. Rock Shox kazał nam długo czekać na manetkę trigger do Reverba.

Najnowsza seria latarek czołowych Ledlenser, została zaprojektowanych z myślą o zastosowaniach outdoorowych i rekreacyjnych. Linia czołówek MH składa się z trzech modeli (MH2, MH6 i MH10), różniących się m.in. maksymalną jasnością generowanego światła. Wszystkie doskonale sprawdzą się podczas trekkingu, jazdy na rowerze,wszelkich nocnych aktywności (wędkarstwo, gry terenowe), a także w najróżniejszych zastosowaniach domowo-remontowych.

Pierwszy kontakt nie zapowiada sensacji. Szykowna sztuka, ale S-Worksy już takie są, że wyglądem chwytają za serce. Dopiero rzut oka na cyferki sortuje odbiorców na śmiertelnie porażonych zawałem i tych mocno wstrząśniętych. Załóżmy więc, że jesteś tylko solidnie wstrząśnięty i zamiast do karetki wsiadasz na twentyninera.

Podczas zeszłorocznego Scott Women's Press Camp, który odbył sie w szwajcarskim Saankt Moritz, moje serce biło szczególnie szybko na samą myśl porównania swoich sił z Jenny Rissveds

Moda na narwane sztywniaki o charakterze enduro to zamach na moje narządy wewnętrzne. Ledwo wróciły na swoje miejsca po teście Krossa Dusta, a już zostały sponiewierane przez kolejnego ancymona – Whyte 905.

To mniej więcej tyle, co średnia krajowa. Uważamy, że jest to jednocześnie kwota, za jaką możemy kupić rower do regularnych startów w maratonach, ambitnej jazdy w górach i nie tylko.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

NOWOŚCI 2018

ROWERY 2018

Kaszubska marszruta

Blood Road