W 2003 r. Ghost powołał do swojego zespołu gwiazdę niemieckiej sceny zjazdowej, Marcusa Klausmana. Nieprzypadkowo dwa lata później zaprezentował też swoją pierwszą serię rowerów enduro. Wprawdzie Klausmann jeżdżący do dziś w zespole Ghost tłucze znacznie większe maszyny, to czterozawiasowe zawieszenie testowanej Caguy zorganizowane jest wokół tych samych założeń.

Poszukując roweru górskiego i mając do dyspozycji budżet oscylujący w okolicach 5000 zł, znaczna większość osób rozgląda się za rowerami bez tylnego zawieszenia. Przemawia za tym sporo racjonalnych argumentów. Warto jednak pamiętać, że wielu producentów oferuje w tej cenie podstawowe fulle. Postanowiliśmy sprawdzić czy takie rowery mają sens i dla kogo mogą okazać się trafnym wyborem.

W nasze ręce trafił drugi, patrząc od góry, hardtail z kolekcji 29”. Rama, na pierwszy rzut oka, prezentuje się jak austriacki balkon. Jest schludna i naprawdę dobrze pomalowana.

Prezentuje się bojowo. Matowe malowanie, transparentne akcenty, szeroka kierownica przekazują informację, że nie jest to zwykły weekendowy wycieczkowiec.

Rose to pionier wysyłkowej sprzedaży artykułów rowerowych w Europie. Ich grube katalogi były często jedyną informacją o postępie technologicznym, dziejącym się za żelazną kurtyną. Model sprzedaży nie zmienił się, a Rose przeskoczyło z katalogu drukowanego na katalog internetowy. Trzeba kliknąć i czekać na kuriera.

Marketingowa ofensywa polskiej firmy rowerowej jest niezwykle zamaszysta. Kross bez pardonu rozpycha się łokciami wśród najbardziej prestiżowych marek.

Wspominaliśmy już o tym rowerze kilkukrotnie i za każdym razem podkreślaliśmy jego przynależność do szeroko rozumianego nurtu canadian XC. Wreszcie postanowiliśmy sprawdzić jak ten termin tłumaczy się na polski (szlak).

Bardzo efektowna rama ma skomplikowany kształt, osłaniający elementy zawieszenia TPO. Praktycznie tylko łączniki wahacza są z metalu, bo zarówno przednia, jak i tylna część ramy wylaminowane są z carbonu. Macik i zielone wstawki mają kojarzyć się z pojazdem obcych, którzy chcą zawładnąć Ziemią.

Jeden z najbardziej zapadających w pamięć rowerów tego sezonu. Od dawna żaden rower XC nie budził tak wielu emocji wśród testerów. Powodem nie był wyłącznie niebanalny wideł.

W zeszłym sezonie premierę miała nowa platforma ultra lekkich rowerów szosowych Treka o nazwie Émonda. Oparte są na ramie z włókna węglowego a ich charakterystyka jazdy najlepiej odpowiadała górskim wspinaczkom.

W wydaniu bB # 1-2/ 2015 dokonaliśmy porównania rowerów górskich, które można kupić za ok. 2 tys. złotych. Z badań, jakie przeprowadziliśmy wśród polskich sklepów rowerowych wynikło, iż jest to najpopularniejsza półka cenowa na naszym rodzimym rynku. W tym miesiącu składamy na Wasze ręce porównanie rowerów droższych o 500 zł.

Epic był pierwszym rowerem w pełni zawieszonym, który wywalczył Mistrzostwo Świata. W wielu firmach cena, za jaką można kupić testowany tym razem rower, dotyczy modeli ostatecznych i szczytowych rozwiązań. A Expert to czwarty model w typoszeregu Epic.

Myśl techniczna naszych południowych sąsiadów zaskakiwała już naszych dziadków i ojców. Tatra, Skoda, Java... W dziedzinie jednośladów napędzanych pedałami Dema pisze nowe rozdziały i podąża za światowymi trendami.

Ładna linia roweru z delikatnymi zaokrągleniami górnej rury robi bardzo dobre wrażenie. My sprawdziliśmy, jak spisuje się druga w hierarchii szosówka Krossa.

Kiedy jako dzieciak, z wypiekami na twarzy, oglądałem pierwszy z serii filmów „Szczęki”, uderzała mnie w nim nie tylko groza i genialne budowanie napięcia, lecz również potęga i moc żarłacza. Pływający rekin to bez wątpienia król podwodnego polowania. Postanowiliśmy sprawdzić, czy dwukołowym „mechanicznym rekinem” też możemy wybrać się na polowanie. Polowanie na medale.

To mój nowy Tool nakłonił mnie do wyjazdu - już po pierwszym spotkaniu coś między nami zaiskrzyło:-)

Podczas tegorocznych targów rowerowych BIKE EXPO w Kielcach, przechodząc obok Cannondale F-Si Carbon ze zdziwieniem dostrzegłem, że został on nagrodzony Złotym Medalem tej imprezy.

Na przestrzeni kilku lat, które upłynęły od jego premiery, Spectral zdążył zebrać masę pochlebnych opinii. Kilka krótkich spotkań z tym modelem, jak choćby mój udział w zawodach enduro w Kluszkowcach, tylko wzmogło apetyt.

W lipcu ubiegłego roku małe koła Swaga testowanego wówczas tłumaczyliśmy sobie tym, że wschodnie rynki Europy nie są gotowe na szybkie przyjęcie rozmiaru 650b. Kellys w porę opanował temat i już w grudniu do redakcji zawitał model na średnich kołach.

Kolarstwo szosowe w Polsce nabiera rozpędu. My widzimy dwa powody, dla których tak się dzieje. Fantastyczne wyniki, jakie uzyskali w 2014 r. Michał Kwiatkowski, Rafał Majka czy Przemysław Niemiec zagrzewają do boju kibiców. Drugim, kto wie czy nie ważniejszym z powodów, są obserwowane przez nas duże postępy w remontowaniu sieci istniejących dróg i przebudowie dróg bitych na bitumiczne, a nawet powstawanie specjalnych szlaków rowerowych, dzięki czemu jest więcej miejsca na bezpieczną jazdę po gładkich nawierzchniach.

Kolekcja Gianta jest jak rasowy kot. Abstrakcyjnie? Wcale nie. Po prostu Giant chodzi swoimi ścieżkami, nie zwracając uwagi na innych.

Pierwszym wrażeniem, jakie nasuwa się nawet po krótkiej przejażdżce, jest to, że jest niezwykle lekki.

Ten rower potwierdza, że zacieranie się granic między odmianami rowerowych zainteresowań staje się rzeczywistością.

O tym rowerze pisaliśmy już w poprzednim numerze bB #7/2014 i obszernie omówiliśmy wszelkie zaawansowane technologie użyte do budowy tej maszyny. Dodajmy: superlekkiej maszyny.

Na zdjęciu obiekt muzealny..., mimo że jest to najnowszy model Tarmac. Z racji zasług będzie raczej wisiał na ścianie. Dokładnie na tym egzemplarzu Rafał Majka jechał przez Pola Elizejskie na ostatnim etapie TdF.

Klasyk gatunku enduro doczekał się kolejnego wcielenia.

W modelach Monster i Monster FS znajdziemy szerokie opony Schwalbe Jumbo Jim 4,8”.

Nazwę Huragan zna każdy miłośnik szosy w tym kraju. Hasło „Road race history with new spirit ” łączy kolekcję nowych modeli rowerów szosowych.

Ankieta, jaką przeprowadziliśmy wśród sklepów po tegorocznych targach Bike-Expo, dowiodła, że w Polsce najwięcej sprzedaje się rowerów w cenie 1500-2000 zł, a z badań na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, przeprowadzonych przez instytut badawczy IPC wynika, że dla ponad 80% klientów cena decyduje o zakupie. Postawiliśmy więc w szranki czternaście rowerów z półki popularnej.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później