Różnice pomiędzy kobietą a mężczyzną są. Tym, którzy czytają ten akapit w głowach pewnie rodzi się myśl: „Noo, może się czegoś ciekawego dowiem”. Na pewno tak będzie. Po pierwsze, mimo że lubimy się ścigać, z mężczyznami również, to nie mamy charakteru koguta, który zawsze jest najlepszy, najszybszy i ma najbardziej sportowy rower, nawet jeśli plecy niedobrze znoszą niską pozycję.

„Piątka” to najwyżej w hierarchii Rometa ustawiona szosówka i jak na razie jedyna carbonowa. Producent nie definiuje jej przeznaczenia, wiadomo jednak, że mamy do czynienia z prawdziwym ścigaczem.

Mattocka zabraliśmy na świeżo otwarte trasy w Bielsku­-Białej – najgorętszej miejscówce tej jesieni. Byli tam chyba wszyscy. Profil nowych tras dobrze pasuje fullom o skoku 140 mm. Do tego stopnia, że jednego dnia dziabnęliśmy podjazd na Kozią Górę ze siedem razy.

Romet Racing Team w składzie Bartek Janowski, Dominik Grządziel, Darek Poroś, Katarzyna Polakowska i Aleksandra Misterska czyli jedna z czołowych polskich ekip MTB, testuje nowy, rasowy sprzęt do ścigania. Ponieważ w sprzedaży jest jeszcze niedostępny, postanowiliśmy sprawdzić jak zachowuje się rower, na którym z powodzeniem startuje Bartek Janowski.

To mój nowy Tool nakłonił mnie do wyjazdu - już po pierwszym spotkaniu coś między nami zaiskrzyło:-)

Nazwę Huragan zna każdy miłośnik szosy w tym kraju. Hasło „Road race history with new spirit ” łączy kolekcję nowych modeli rowerów szosowych.

Jedną z gorących nowości nadchodzącego sezonu będzie polska endurówka, tym razem z południowej Polski. Romet Tool otwiera nowy rozdział w historii firmy z Dębicy. Oto, co myślimy po trzech tygodniach ostrego jeżdżenia o tym czarnym „Narzędziu” enduro.

W kolekcję Rometu 2015 wpleciono kilka interesujących nowości: szosowe Huragany, rowery all mountain (130 mm) i enduro (160 mm), czy carbonowego ścigacza XC – Monsun 27,5. My jeszcze przed europejską premierą, która miała miejsce podczas targów Eurobike, przetestowaliśmy Mustanga R-Line na nowej, aluminiowej ramie i kołach 27,5.

Całkiem nowy Romet na kołach 650B zrywa z łagodnym imażem lansowanym dotąd przez firmę z pegazem w herbie.

Linia ramy jak w klasycznej łodzi motorowej, a schowanie wszystkich pancerzy w jej wnętrzu tylko potęguje wrażenie czystości aerodynamicznej. Mistral zachęca do dynamicznej jazdy, dlatego regulowany mostek zdecydowanie ustawiłem na płasko.

Romet przedstawi po raz pierwszy nowe modele przygotowane na rok 2014 podczas targów we Friedrichshafen, a następnie całą kolekcję w Polsce na Bike Expo w Kielcach.

Wzrok przyciąga przyjemne malowanie oraz łukowaty kształt górnej rury. Elegancji dodaje udane prowadzenie pancerzy wewnątrz ramy.

Proporcjonalna rama oraz kolorystyka podobająca się dystyngowanym użytkownikom są dopasowane do takiego rodzaju użytkowania, jaki przewidzieli dla niego konstruktorzy.

Dawno, dawno temu (może nie aż tak, bo w latach siedemdziesiątych), gdy za oceanem Gary Fischer z kolegami rozpoczynali przygodę z czymś, co później nazwano MTB, w Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej królem bezdroży był Romet Wagant. Dla wielu do dziś pozostał synonimem roweru turystycznego.

O tym, jaki rower mam testować, dowiedziałam się dopiero w momencie odbioru delikwenta z redakcji. Okazał się nim Romet Classic 1200 D. Jak dotąd niewiele miałam do czynienia z Rometami, nie licząc przygody z kultowym Wigry 3, więc poznawaliśmy się od zera.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Czy 2000 zł wystarczą? Test 10 modeli MTB

Projekt ścieżka

Geometria wyścigowa czy wytrzymałościowa?

Bianchi Oltre XR4 Super Record

Najtańsze gravelówki w Polsce