Close Diver System to bębenek o nowatorskiej konstrukcji zaprezentowany przez Chosen. Ponieważ sam mechanizm jest głęboko schowany a jego zalety trudno przedstawić w tabelkach dlatego najlepiej zobaczyć film jaki zrealizowaliśmy na stoisku targowym firmy. Jeżeli po jego oglądnięciu nie będziecie wiedzieli o co chodzi sięgnijcie do numeru 10/2011 gdzie wszystko wyjaśniamy.

Na pozór szybkozamykacze te niczym nie różnią się od zwykłych. A jednak mają w sobie "coś" co sprawia, że złodziejowi nie jest tak łatwo pobawić nas kół czy siodła.

W pojedynkę poniższe newsy nie maja większego znaczenia. Ot, ktoś tam doskonali pancerze, ktoś wprowadził kolejna wersje swojego udanego produktu. Ale kiedy zbierzemy je razem okazuje się, ze mamy do czynienia z trendami, które będą w najbliższym czasie zmieniać konstrukcje roweru.

To alternatywa dla tych, którzy szukają lekkich i wytrzymałych kół do szosy w stosunkowo niskiej cenie.

Nowe siodełko Selle San Marco, to powrót do korzeni w projektowaniu tego rodzaju komponentów.

Enduro to nie skoki na dziesięć metrów ani żadne triki. Nazwę tę wiele lat temu wywiedliśmy z dyscypliny motocyklowej, polegającej na wielodniowym zmaganiu się z ultratrudną trasą. Endurance po angielsku oznacza wytrzymałość. Tworząc podwaliny tego terminu dla rowerzystów, bikeBoard miał na myśli nie tylko wytrzymałość rowerzysty. Zmagania muszą być tak trudne, żeby potężnego kopa dostawał też sprzęt i żeby przez wiele dni rower i rowerzysta dawali sobie radę w ekstremalnych warunkach bez pomocy z zewnątrz.

Restauracje ze zbyt bogatym menu podejrzewam i chałturę. Lepsze jedzenie jest tam, gdzie lista dań obejmuje maksymalnie dwie strony. Ze Swiss Comp jest podobnie. Dwie strony z pancerzami z koralików, łożyskami sterów i suportów, kółkami do przerzutek, zaciskami i pedałami platformowymi.

Kiedy z redakcji przyszło zapytanie o możliwość przetestowania carbonowych kół aero o profilu 50 mm, ale katalogowej wadze zaledwie 1160 g, nie zastanawiałem się długo. Łał, taki rezultat to czołówka światowa! Co prawda w wersji na szytki, w której łatwiej o niską wagę, ale ciągle mniej, niż np. flagowe Zippy.

Opona rowerowa MICHELIN PRO4 Service Course, która używana była podczas ostatniego Tour de France przez zespół AG2R, to pierwsza z czterech nowych opon do rowerów z rodziny MICHELIN PRO4.

W drodze wykopalisk i poszukiwań przejawów obiektów kultu wczesnego kolarstwa górskiego natrafiliśmy ostatnio na zapomniany produkt firmy Girvin. Jak zapewne wielu z Was pamięta, w latach dziewięćdziesiątych uparcie sądzono, że wszelkiego rodzaju alternatywne systemy zawieszeń utorują drogę do doskonałości amortyzacji rowerów górskich, zamieniając życie kolarzy w idyllę.

Na prezentacji Gianta na Majorce usłyszeliśmy: „koła to nie tylko zespół części, dobór obręczy szprych i piast. Najważniejszą sprawą jest ich integracja oraz sposób fabrykacji”. Usłyszeliśmy to nie po raz pierwszy. Wiele lat temu Mavic, przedstawiając koncept Crossmax, mówił dokładnie to samo i wywołał lawinę. Za komponenty w Giancie odpowiedzialny jest Bill Miller. Ma na koncie dwadzieścia lat ścigania i dziesięć w sprzedaży. W Giancie od 2008 roku.

„Mądra i lekka” - tak Uli Fahl, główny projektant Tune, określa swoją najnowszą szosową korbę. To prawdziwy rarytas dla wielbicieli tej niemieckiej marki, która specjalizuje się w tworzeniu lekkich komponentów rowerowych.

Nowe opony firmy Maxxis zostały stworzone z myślą o szybkim wyścigu w warunkach, które wykluczają z użycia semi sliki. Tę dość popularną dziś kategorię opon nazywamy semi knob. Aspeny mają niski, rzadki bieżnik z większymi klockami po bokach.

Tuż ponad 2 lata temu (bB #6/2009) ukazała się niewielka prezentacja nisko profilowych pedałów. Opisaliśmy 4 modele o tej samej wysokości (17 mm), lecz różnym rozmiarze platformy.

W nasze ręce, a właściwie roweru wpadły po jednej sztuce opon od Kendy. Dwukierunkowy Nevegal i Blue Groove w rozmiarze 2.5 (drut) sygnowane przez Johna Tomaca byłego mistrza USA w XC i DH lat 90.

Wysokiej jakości koła szosowe, które można zaklasyfikować do pogranicza kategorii średniej, zaawansowanej oraz wysokiej. Są doskonałą opcją dla zaawansowanego kolarza amatora, chcącego mieć w swojej „stajni” stożkowe, lekkie koła o nieprzeciętnym wyglądzie.

UST spisujemy na straty. uszczelniacze walczą o swoje miejsce dzielnie, ale w dalszym ciągu nie są dla wszystkich, Zwykłe dętki butylowe są tanie, łatwo je przebić i swoje ważą. Testowane ultra-dętki są wyborem dla zdeterminowanych.

Do stworzenia nowej szosowej kasety KCNC użyto jednego z najwytrzymalszych materiałów dostępnych na rynku. Wszystkie zębatki wykonane z tytanu, pozwoliły zredukować jej masę nawet do 107 g.!

Każdy z Was zna kogoś takiego - młody, wygadany, nieźle wyglądający. Za nic ma autorytety, nie onieśmiela go wieloletnie doświadczenie. Czasami bywa bezczelny. Taki właśnie jest SLX z rocznika 2011, średnia półka z mnóstwem ambicji. Zobaczcie, jak wypadł w naszym długodystansowym teście!

Mavic postanowił całkowicie przeprojektować zestaw swoich najlepszych kół do MTB. Nowe Crossmaxy to wciąż ta sama technologia i materiały, jednak zamknięte w zupełnie nowej formie.Co się zmienia? Piasty mają bardziej zwartą budowę, co ma ograniczać ich masę rotacyjną i lepiej rozpraszać energię. Użytkownicy Crossmaxów opartych na konstrukcji z 2009 roku narzekali na mało wytrzymały bębenek. Nowy, o nazwie ITS-4, ma dodatkową czwartą zapadkę. Działając parami, mają zdaniem producenta, aż o 60% poprawić skuteczność pracy podczas podjeżdżania.

Hutchinson, do niedawna jeszcze bastion systemu UST, postanowił dołączyć do światowego trendu i wprowadził do swojej oferty zestaw Convert Air, pozwalający na przerobienie zwykłych kół na bezdętkowe. Zestaw składa się z opaski na obręcz - pozwala ona na samodzielne dopasowanie (czyli przycięcie) do obręczy o szerokościach od 17 do 24 mm - do tego otrzymujemy wentyle i narzędzia do ich montażu oraz butelkę uszczelniacza Protect Air Max.

Seria komponentów Ritchey zyskuje nową jakość. Odmieniony design i konstrukcja to kluczowe zmiany na nadchodzący sezon.

Komponenty Sun Race są bez dwóch zdań egzotyczne. Warto jednak pamiętać, że nie pojawiły się znikąd. W 1972 roku Pan Hsu zakłada fabrykę na Tajwanie i rozpoczyna produkcję przerzutek. W latach dziewięćdziesiątych wraz z rządem Tajwanu tworzy największe centrum badawcze na Tajwanie z sześcioma tysiącami pracowników i tysiącem pracowników z tytułem doktora.

Avid prezentuje odnowione hamulce XX World Cup i XX. Najwyższy model wzbogacono o magnezowy zacisk i powiększone tłoki, które mają zwiększać siłę docisku w każdych warunkach.

Sztywność, trwałość i estetyka to trzy główne cechy najnowszej sztycy Controltech.

Kiedy w 2009 roku Shimano wprowadziło na rynek obecną wersję Dura Ace, grupa nie miała nowych pedałów. W katalogu można było skomplementować tylko II generację poprzedniej serii, czyli PD-7810, która nie do końca pasowała estetycznie do nowej grupy i była cięższa od konkurencji.

Każdy z nas lubi biżuterię, a zwłaszcza lubią ją kobiety. Tym razem firma Weeze z Bytomia skonstruowała niezłe cacko dla facetów. Polska firma istnieje już od 2 lat i specjalizuje się w produkcji lekkich komponentów do grawitacyjnych odmian MTB.

Podczas gdy światowa prasa rowerowa przytacza w tym miesiącu materiały z niedawnej konferencji 3T, my zrobiliśmy już szybki test szosowy, którego rezultatami śpieszymy się z Wami podzielić!

Po numerze #9/2010, w którym przedstawiliśmy raport wykonany po dwóch dniach ostrego jeżdżenia, obiecaliśmy Wam kolejny test - tym razem „w Polskim błocie”.

Pojawiły się na Eurobike w 2009 i zamiast sprężyny mają carbonową płytkę. Jej ugięcie jest odpowiednikiem skręcenia tradycyjnej sprężyny stalowej. Nowość trafiła wreszcie w nasze ręce w postaci testowej pary najbardziej wypasionej wersji Keo Blade Carbon Ti.


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Niejasna przyszłość roweru

Nowy wymiar treningu

Moc „ludzi z żelaza”

Młodzi gniewni polskiego XC… rok później